- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chyba je, že do dětí cpeme pořád jen fakta a data a nikoli souvislosti. Proč se ještě vzdělávací systém neuchýlil k tomu, aby se historická, zeměpisná a další související data učila v kontextu nikoli jako suchá data? Ta provázanost zoufale chybí a věřím, že by se to dětem i lépe pamatovalo.
Omyl, dnes je důraz hlavně na souvislosti. Nebo alespoň u dobrých učitelů.
Přesně jak říkáte - jen u dobrých učitelů - v tomto smyslu je to spíš loterie než běžný stav.
Jistě znáte desítky učitelů, abyste si dokázal vytvořit přesný obrázek...
Máte samozřejmě máte úplnou pravdu že neznám desítky učitelů. Ba dokonec nedělal jsem na to téma ani žádný obsáhlý výzkum a nemůžu se tedy ohánět žádnými statisticky přesnými daty. Zato jsem ale během studií mohl mluvit s dost spolužáky kteří pocházely s různých škol napříč republikou a bylo zajímavé zjistit že ostatní měli podobný zážitek s vyučováním moderní historie jako já.
Samozřejmě mohl jsem mít smůlu, samozřejmě to nevylučuje možnost že existují tisíce vynikajících kantorů kteří se zaměřují na výuku moderní historie, ale bohužel v tom kruhu lidí které jsem mohl poznat jsme to štěstí na takové kantory neměli.