Co vás vůbec před lety přimělo k tomu založit Vochozka Trading a pustit se do u nás neprobádaného a rizikového povolání distributora her?
Počítačové hry mně vždycky bavily a chtěl jsem se jimi zkusit živit. Nezakládal jsem žádnou velkou firmu, ale pouze jsem si zařídil živnostenský list (tvorba a prodej software). Ze začátku jsem prodával ještě produkty pro Amigu, ale hodně rychle jsem přešel na hry pro PC. První hry se ještě prodávaly v igelitových sáčcích, časem jsem nechal udělat pevné barevné krabice, začal jsem více inzerovat, pronajal jsem si v Brně kanceláře a najal prvního zaměstnance. Vše hezky krůček po krůčku.
Můžete prozradit, jak se z malého podniku Vochozka Trading stal Illusion Softworks?
Po čase bylo jasné, že prodejem v tak piráty zachvácené zemi, jako je Česká Republika, se nebude možné uživit. Začal jsem tudíž jednat s několika investičními firmami o založení nové firmy specializované na tvorbu her, pozitivně zareagovala jediná Cash Reform Group, ty ostatní se dodnes tlučou do hlavy.
Kolik lidí čítá dnes Illusion Softworks, prosil bych trochu konkrétněji (grafiků, programátorů...)?
Celkem u nás pracuje kolem 60-ti lidí (Praha, Brno, Bratislava) - zhruba 17 programátorů, 36 grafiků a designerů a 7 ostatní (management, testeři, zvukaři, technik). Do konce roku by se tento počet měl zvýšit na cca 80, do budoucna až na 100 lidí pro plně funkčních 5 vývojových týmů.
Dozvěděl jsem se, že už vám nestačí ani stávající prostory...
V Brně se v lednu stěhujeme do nově zbudovaných prostor, k dispozici budeme mít cca 850 metrů čtverečních, v Bratislavě nás čeká stěhování na jaře. Tentokrát už snad nebude nárůst pracovníků tak velký, i plochu jsme pronajali s poměrně velkou rezervou.
Nyní již k vaší pilotní úspěšné hře Hidden & Dangerous. Proč právě simulátor elitního komanda za druhé světové války?
Všichni jsme chtěli udělat něco reálného. Sci-fi střílečky nám lezly krkem, takže jsme začali probírat možnosti, co by se dalo udělat. To, že jsme začali pracovat na tomto typu hry, byla náhoda, a že jsme se perfektně trefili do žánru, který je zrovna teď v kursu, bylo vyložené štěstí. Ale myslím si, že se sešel tak kreativní tým lidí, že by dokázali uspět i s jiným typem hry. I když by třeba komerčně nebyla až tak úspěšná.
Uvažovalo se hned od začátku o vlastním enginu, nebo se zvažovala licence nějakého již hotového?
Uvažovali jsme o licenci jiného engine, ale po dlouhých testech jsme dospěli k názoru, že se nám bude lépe pracovat s vlastním engine.
Proč by měli čtenáři v obchodě měli sáhnout právě po Hidden & Dangerous?
Hidden & Dangerous je nejlepší strategicko-akční hra s dechberoucí grafikou.
Můžete trochu přiblížit připravované projekty - hovoří se o H&D2 a střílečce s pracovním názvem Gangster. Jak to je ve skutečnosti?
H&D2 je zatím pouze ve fázi příprav konceptu. Gangster je zatím pouze nastíněný projekt, jde o mix mezi Driver a Max Payne. První screenshoty očekávejte přibližně na jaře 2000.