Most Suurhoffbrug je 200 metrů dlouhý a dvacet metrů široký. Má také oblouky, které jsou vysoké 40 metrů. Byl nadnášen pontony, které byly taženy několika čluny po řece Máze, uvedla agentura AP.
Plavba byla pečlivě naplánovaná. Jednotlivé mosty, které vedou přes rotterdamské kanály a stály novému mostu v cestě, lze zvednout.
Tato technologie je často používaná i pro umožnění proplutí lodí s velkým nákladem. Dostat se přes most někdy trvá lodi i hodinu. Přizpůsobit se musí veškerá další doprava.
Do Rotterdamu každoročně míří také přibližně čtyři až šest superjachet, obrovských lodí, jejichž přeprava představuje také velké komplikace. Manévry spojené s cestou lodí jsou komplikované a působí mnohé uzavírky na vodě i na souši.
Některé úseky nizozemských kanálů na trase k Severnímu moři jsou jen o pár desítek centimetrů širší než jachta. Přeprava tedy vyžaduje velkou pozornost.