Ukazují to data české stránky Seznam.cz, kterou denně prochází téměř šest milionů unikátních uživatelů, uvádí na blogu firmy PR specialistka Petra Dvořáková. Nejvýraznějšími dny jsou pondělí a neděle, kdy se pozornost dělí mezi služby a obsah. Dlouhodobé statistiky zároveň ukazují, že Češi neradi mění své návyky a již několik let konzumují internet takřka podobně. V dopoledních hodinách čtou e-maily, horoskopy a zprávy, navečer se věnují zábavě a nakupování. Na oblíbenosti neztrácí ani sportovní zpravodajství, které se jako jediné těší sledovanosti v průběhu celého pracovního týdne.
„Služby společnosti Seznam.cz prostřednictvím počítačů, tabletů a mobilních telefonů navštíví za hodinu 827 000 unikátních uživatelů, za celý týden je to 5 844 000,“ upřesňuje Martin Pecka, analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz. „Obecně můžeme říci, že Češi konzumují zábavu v první polovině týdne, převážně v dopoledních hodinách. Například na volnočasových stránkách, jako jsou lifestylový magazín Proženy.cz či bulvární zpravodajství Super.cz, tráví svůj čas od pondělí do středy během začátku pracovní doby, a to mezi osmou a devátou hodinou až 140 000 unikátních uživatelů,“ dodává.
V pondělí doháníme víkend
Začátek týdne mají Češi na internetu velmi v oblibě. Pondělí je vůbec nejsilnějším dnem, připojeno k internetu je o třetinu více lidí než například v sobotu. „Z našich dat je patrné, že na začátku pracovního týdne lidé čtou v brzkých ranních hodinách horoskopy a vyřizují e-mailovou poštu. Počet odeslaných zpráv atakuje hranici pěti milionů,“ říká David Finger, produktový manažer služby Seznam.cz Email.
Během oběda se lidé vracejí zpět na domovskou stránku Seznam.cz a sledují svůj oblíbený obsah. V pravé poledne si zpravodajský server Novinky.cz otevře vůbec nejvíce lidí v jedné chvíli a o dění ve světě se zajímá na 230 000 unikátních uživatelů. Jen o hodinu dříve vrchol návštěvnosti zažívají Seznam Zprávy.
Po odpoledním pracovním vzepětí se k zábavě lidé vrací kolem sedmé hodiny večer. Sledují videa, ať už pro ponaučení, nebo pro zábavu na internetové televizi Stream.cz. Sport.cz patří k výjimce, protože zapálení fanoušci sledují své oblíbené sporty a výkony nepřetržitě od pondělí do pátku. O víkendu si od něj naopak odpočinou, a to třeba vlastním aktivním pohybem.
Během týdne vedou slevové akce na potraviny
V úterý a hlavně ve středu v sedm hodin večer se až 11 000 unikátních uživatelů poohlíží s nákupním rádcem Kupi.cz po zlevněných surovinách. Do supermarketů pak lidé vyráží ke konci týdne. Prostředek týdne je na internetu velmi podobný pondělku, jen nedosahuje takové intenzity. V pátek více než kdy jindy se zajímáme o to, co bude v televizi. 48 000 unikátních uživatelů soustředí kolem sedmé večerní hodiny svou pozornost na televizní program.
Seznam.cz Email: Odráží, jak často používáme internet
„Je možné říci, že tak, jak často lidé posílají a čtou e-maily, připojují se i k internetu,“ doplňuje Finger. Z dat společnosti Seznam.cz totiž vyplývá, že v neděli odpoledne se už lidé chystají na to, co je v týdnu čeká, a zároveň vyřizují resty. Nejvíce e-mailů je ale odbaveno během pondělí, jelikož hranice odeslaných e-mailů atakuje pět milionů. Denní průměr během pracovního týdne se přitom pohybuje kolem 4,5 milionu odeslaných zpráv.