"Museli jsme pořídit vozidlo s hydraulickou rukou, to vozidlo přišlo zhruba na jeden a půl milionů korun a je velice málo využívané," říká majitel odtahové služby Bruno Roedl. O tomto stavu však nic neví pražský radní Rudolf Blažek. "Nechci komentovat, jestli to je kvůli finančních příjmech odtahových služeb. Možná nemají takové příjmy, jaké předpokládaly," říká Blažek. "Ale jestli těch odtahů bude dvakrát tolik, jedině dobře," dodává.
Magistrát chce kromě ceny zvýšit i počet odtahů. Hlavně v případech, kdy parkující auta komplikují dopravní situaci například v křižovatkách nebo na přechodech. Odtáhnout vůz je však dnes možné jen s nařízením a asistencí dopravních policistů. A muži zákona Praze celkově už delší dobu chybějí.
"Ta problematika počtu policistů a efektivnosti jejich využití ve vazbě na využití odtahových vozidel se teď projednává mezi správou komunikací a policií," tvrdí Martin Vlk, ředitel Technické správy komunikací.
První závěry z jednání by měly být známy už v pátek. Nová koncepce magistrátu pak má v důsledku překročit hranici patnácti tisíc aut, která byla v metropoli coby překážka silničního provozu odtažena v loňském roce.