Alkohol nebyl Petruchův problém, na jeho výkonu se však podepsala nervozita. "Dostane trestné body za to, že zapomněl sundat pantograf, když před sebou tlačil další vůz, a taky za to, že ho zapomněl zabrzdit, než ho odpojil," komentovali výkon soutěžícího rozhodčí na jednom ze stanovišť. "Kdyby pokažený vůz stál někde v kopci a řidič ho opomněl zabrzdit, pravděpodobně by se sám rozjel a nabral nebezpečnou rychlost," naznačili.
"Vůbec jsem si neuvědomil, že jsem zapomněl sundat pantograf a navíc zbrzdit vůz před odpojením," přiznal Petrucha. "V praxi by se mi to určitě nestalo, ale při soutěži šlo o čas. Byl jsem dost nervózní, proto jsem dělal chyby."
"Do podobných závodů nasazují dopravní podniky své nejlepší řidiče. Jde totiž o vzájemnou rivalitu a prestiž," uvedl Václav Richter z organizačního štábu závodů. "Obvykle soutěží naši řidiči mezi sebou nebo se porovnávají s řidiči dopravních podniků z jiným měst. Mezinárodní závody jsme uspořádali výjimečně, v rámci oslav 100. let existence elektrické tramvaje v Ostravě."