Při nehodě dva lidé zemřeli a tři utrpěli zranění, dva z nich těžká. V případě prokázání viny hrozí řidiči za obecné ohrožení až deset let vězení a zákaz činnosti.
Ačkoliv obvinění padlo teprve počátkem června, vyšetřování je už u konce a řidiče teď čeká prostudování vyšetřovacího spisu. Pak lze očekávat policejní návrh obžaloby.
Policie opírá obvinění řidiče o výslechy svědků, klíčové jsou ale hlavně znalecké posudky. První z nich potvrdil zjištění Drážní inspekce o tom, že technický stav tramvaje i kolejí byl v pořádku. - více zde
Druhý soudní znalec zkoumal techniku jízdy a rychlost. I on se shodl s Drážní inspekcí, podle níž nehodu zavinila vysoká rychlost soupravy. - více zde
Podle drážních inspektorů jela při vykolejení rychlostí 32,1 kilometru v hodině, ačkoli je v osudném místě povolena maximální rychlost patnáct kilometrů v hodině. Řidič nebyl v době jízdy pod vlivem alkoholu a půl hodiny před nehodou měl přestávku.
Po nehodě se zhroutil. Podle mluvčí dopravního podniku šlo o bezproblémového zaměstnance. Do vyřešení případu mu bylo odebráno oprávnění k řízení tramvaje.
Tramvaj linky číslo 22 vykolejila na křižovatce ulic Ječné a Resslovy a Karlova náměstí v místě, kde trať zahýbá směrem k Národní třídě. Zadní vůz tramvaje narazil do lidí čekajících na ostrůvku ve směru na Moráň.
Porazil devětapadesátiletého muže a o pět let starší ženu odhodil pod projíždějící avii. - více zde