Na čtvrtém místě skončil portál Aktuálně.cz a první pětici uzavírá TV Prima následovaná deníkem Mladá Fronta DNES. Právě MFD se stala v tištěných denících jedničkou. Na opačném konci žebříčku jsou Parlamentnilisty.cz a deník Blesk.
Podle Reuters i přes rostoucí politické nepřátelství a útoky zejména ze strany prezidenta a vládnoucích stran se veřejnoprávní vysílání jako instituce může stále spoléhat na značnou podporu české veřejnosti.
V roce 2018 podle zprávy Reuters český mediální trh dále rostl, přičemž reklamní výdaje vzrostly o 10 %. Stejně jako v roce 2017 zaznamenala největší objem meziročního růstu on-line inzerce (23 %). Dominantní postavení na reklamním trhu si stále drží televize (46 %).
Tržní podíly pěti předních vydavatelů zůstaly prakticky beze změny. Na první místo se vyhouplo vydavatelství MAFRA po zakoupení společnosti Bauer Media.
Důvěryhodnost českých médií podle výroční zprávy Institutu Reuters |
Zpráva dále připomíná, že loni český mediální trh zaznamenal další změny ve vlastnictví, ve kterém začínají nad zahraničními investory dominovat domácí a ti expandují i do zahraničí.
Například miliardář Daniel Křetínský a jeho společnost Czech Media Invest odkoupila od francouzské společnost Lagardère českou celostátní rozhlasovou stanice Frekvence 1 a Evropu 2 a několik dalších lokálních stanic. Křetínský pak investoval i do zahraničích médií. Kromě rozhlasových stanic v zemích střední a východní Evropy koupil francouzské časopisy Elle a Marianne a získal menšinový podíl v deníku Le Monde. Což vyvolalo obavy tamních novinářů.
Reuters připomíná, že v roce 2018 se na českém trhu objevil nový liberální titul Deník N, který těžil z úzké spolupráce se slovenským protějškem Denník N. Deník N začal jako on-line deník a od roku 2019 vychází i v tištěné verzi.
Český mediální trh se dále rozšířil i o internetovou televizi Mall.tv, založenou internetovým prodejcem Mall.cz. Snaží se konkurovat portálu Seznam.cz, který již několik let nabízí televizní obsahu on-line službou Stream.cz a od loňska i televizí SeznamTV.
V Česku roste i zájem o nové on-line formy, například o podcasty, které vytvářejí jak nezávislí producenti, tak zavedené značky jako je Český rozhlas a Forbes.