Řekla, že kradou děti různého věku i prospěchu, z chudých i bohatých rodin, a vedou je k tomu různé motivy. Často chtějí mít něco, co jim rodiče nekoupí a co vidí u jiných dětí. "Pozorujeme přitom zajímavý fenomén, a sice, že kradou velmi často to, na co jsou právě reklamy v televizi," tvrdila Chytilová.
Když se v televizi propagovaly skládací koloběžky, pokoušely se děti vyjíždět na nich mimo pokladny, jindy je lákaly nové druhy míčků. Dívky zase sahaly po řasenkách, když se výrobci z televizní obrazovky zaručovali za prodlužující efekt na jejich řasy.
"Snažíme se projednat každou krádež s rodiči. Pro dítě je to jistě zkušenost, na kterou jen tak nezapomene," věří Chytilová. Přistižené dítě často stráví čekáním na rodiče a celou vyšetřovací procedurou i několik nepříjemných hodin.