ČSSD: Čisté, jednoduché, dobrá grafika i výběr barev

ČSSD: Čisté, jednoduché, dobrá grafika i výběr barev | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Billboardy krajských politiků? ČSSD dobré, SOS je veliký propadák

  • 33
Jako celkem nudné se jeví reklamním grafikům předvolební billboardy kandidátů na hejtmana v Libereckém kraji. Oslovení odborníci nejlépe hodnotili reklamu Lenky Kadlecové kandidující za sociální demokraty. Nejhůře dopadl billboard strany SOS a její lídryně Lidie Vajnerové.

"Čisté, jednoduché, čitelné, dobrý výběr barev, myslím, že graficky dobře zacílené," komentuje ředitel Studia Rema '93 Ivan Bílek billboard Lenky Kadlecové z ČSSD.

S kladným hodnocením se přidává i Jaroslav Švébiš z Grafického ateliéru Švébiš.

"Graficky čisté, přehledné - asi nejzdařilejší. Kombinace barev dobrá. Slogan v podobné verzi už použili snad všichni - takže kdo by tomu ještě věřil? Nicméně je lepší než ten předchozí Matky se budou smát. Ten navozoval pocit - až tam budu, tak budu všem k smíchu," doplňuje.

ODS? Nemastné, neslané

U billboardu ODS s tváří kandidátky na hejtmanku Evy Bartoňové to už je horší. "Unifikované, solidní, nicméně takové sterilní, bez šťávy," vyjádřil se o billboardu Bílek.

"Celkově billboard neurazí ani nenadchne, pokračuje v konzervativní linii ODS jako takové," soudí Veronika Loužilová, která se zabývá webdesignem, reklamou a grafikou.

A jak dopadli Starostové pro Liberecký kraj? Tak padesát na padesát.

"Chválím detailní tváře, ale ty barvičky a "ucpání" prostoru (styl bohužel nezvítězil nad rozumem) to pokazily. Opakování je sice matka moudrosti, ale slovo Starostové je tam celkem třikrát. Na billboard je tam toho prostě moc," říká Ivan Bílek.

Na Jaroslava Švébiše kandidáti dobře působí. "Fotky super. Kombinace růžové a fialové působí trochu dětsky, což mi k někomu, kdo má působit silně a zodpovědně, moc nesedí. A není propojení dvou stran možná trochu matoucí?"

Změna pro Liberecký kraj: Marihuana v pozadí?

Líbí i nelíbí. Tak by se daly charakterizovat billboardy Změny pro Liberecký kraj a její jedničky - Jana Korytáře.

"Stejně jako u Starostů je to moderní, svižné a přirozené. Není to podbízivá kampaň, už název strany jasně říká, o co jim jde, mají pěkné logo, slogany jsou jasné, výstižné, bez zbytečné omáčky," míní Loužilová.

Ivan Bílek je kritičtější. "Divná kombinace barev, grafik asi viděl ve snách malířskou paletu. Co znamená to logo? Že by pokus o metro v Liberci? A vzadu za nimi na fotce, to je marihuana?"

Přidává se i Jaroslav Švébiš. "Graficky vcelku čisté, ale nevím, proč se grafika hnutí Čmelák aplikuje na všechny aktivity pana Korytáře."

Hodnocení billboardu SOS si jednička na stranické kandidátce Lidie Vajnerová asi za rámeček nedá.

SOS: Vývěsní cedule autobazaru

"Přechod barvy v pozadí ze žluté do modré není zrovna nejlepší volba. Slogan vcelku laciný. Použití loga přímo v textu je dle mnoha firemních stylů faux pas. Paní Vajnerová má bohužel špatně vymaskovanou hlavu, chybí prolnutí, hlava tam je jak z vystřihovánky, působí velmi nepřirozeně. A ještě jeden detail: kvalita (vizuálu) není o velikosti (loga)," říká Bílek.

Ani Veronika Loužilová chválu nepěla. "Zpracování tohoto billboardu je podle mne přímo katastrofa. Ořez fotografie hrozný, zvolené pozadí ve stylu devadesátých let, když se začalo opatrně pracovat s prvními grafickými programy, celkové grafické zpracování tragické, takhle bych si představovala zapomenutou vyšisovanou vývěsní ceduli někde u autobazaru… k barevnosti se ani vyjadřovat nebudu."

Kladně ovšem ohodnotila slogan strany "Lepší volit SOS, než pak volat S.O.S.!"

"V duchu toho sloganu bych pojala i celkové zpracování vtipněji, mohli by se tím od konkurence hodně odlišit," domnívá se Loužilová.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video