Tak trochu jinou Prahu si budou moci do konce roku prohlédnout cestující v newyorském metru. Kampaň, kterou spojuje slogan „No Spoilers. See It Live,“ tedy v překladu „Žádné spoilery. Podívejte se naživo,“ má vzbudit zájem zahraničních turistů.
Za nápadem stojí kreativní agentura Loosers, která slogan doplnila také zajímavým vizuálním zpracováním. Na reklamních billboardech jsou totiž nejznámější památky zakryty pixelovými čtverečky. Nad pražským Staroměstským náměstím tak chybí Týnský chrám, při pohledu na Kutnou Horu zase uvidíte místo gotického kostela svatého Jakuba jen barevnou šmouhu.
Celkově se má ve vlacích newyorského metra objevit zhruba tisíc plakátů, dalších osmdesát jich bude k vidění ve vestibulu zastávky na 53. ulici a 5. Avenue přímo v centru Manhattanu.
„Počet odbavených cestujících na přímých linkách do Severní Ameriky letos meziročně vzrostl o téměř 67 procent. Příští rok očekáváme díky nové lince do Newarku další nárůst. To potvrzuje vysoký potenciál USA pro rozšíření leteckých spojení do Prahy,“ uvádí Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha v tiskové zprávě.
Podle Řehoře by navíc posílení zájmu amerických turistů o lety do České republiky mohlo mít pro tuzemské cestovatele zásadní význam. Především by se mohlo podařit prodloužení sezonních leteckých linek z USA na celoroční. Pro Čechy by tak mohlo být cestování přes Atlantický oceán do budoucna snazší.
Zájem amerických turistů o Česko roste
„Každým rokem se zvyšuje zájem amerických občanů o Českou republiku a my jsme rádi, že díky této kampani se dostane nejen Praha, ale i střední Čechy ještě více do povědomí tamních obyvatel,“ doplňuje ke spolupráci Markéta Wernerová, ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu. Z posílení zájmu amerických turistů by tak nemuselo těžit pouze hlavní město, ale i další tuzemské regiony.
Ze statistik agentury CzechTourism vyplývá, že Spojené státy u nás patří mezi silně turisticky zastoupené země. V roce 2017 do České republiky přicestovalo 540 000 Američanů. To je od roku 2012 nárůst o 150 000 turistů z druhé nejsilnější ekonomiky světa. Spojené státy se tak na našem území řadí mezi nejsilněji turisticky zastoupené země. V minulém roce porazily například návštěvníky z Číny nebo Velké Británie a dotahují se i na tradičně velký zájem turistů z Ruska.
Celou kampaň zaštiťuje projekt TouchPoint, na němž dlouhodobě spolupracují Letiště Praha, CzechTourism, Prague City Tourism a Středočeská centrála cestovního ruchu. Cílem je spojit síly při snaze nalákat do České republiky nové turisty z ekonomicky zajímavých regionů. Newyorská kampaň má být jen začátkem dalších reklamních aktivit, které se chystají pod hlavičkou TouchPoint pro rok 2019. Ze severu Ameriky by se měly postupně reklamy přesunout do asijských zemí.