"Krajské zpravodajství překonalo naše očekávání. Dosahuje návštěvnosti, kterou jsme plánovali po roce provozu. Navíc výborně zpestřuje celostátní zpravodajskou nabídku. Po dvou měsících se Kraje zařadily mezi pět našich nejsilnějších rubrik," říká šéfredaktor zpravodajského portálu Michal Hanák.
Portál iDNES.cz je prvním zpravodajským serverem v Česku, který začal oficiálně zveřejňovat auditovanou návštěvnost regionálního zpravodajství.
Regiony za první měsíc nasbíraly 630 tisíc reálných uživatelů (RU) a od svého spuštění v září trvale rostou. V říjnu zaznamenaly 710 tisíc čtenářů a za listopad lze očekávat návštěvnost převyšující tři čtvrtě milionu RU.
Kraje rostou rychleji než český internet. Zatímco internet rostl meziměsíčně o necelých 6 procent, Kraje.iDNES.cz poskočily o 12 %. Měsíčně zobrazí regionální zpravodajství více než 10 milionů zhlédnutí.
"Jedním z hlavních důvodů rozšíření iDNES.cz do regionů byla snaha získat nové příjmy," řekl ředitel iDNES.cz Jaroslav Kábele. "Prodáváme tu jiný, levnější typ inzerce, která je vhodná pro firmy s lokální působností. A mnohé firmy to už pochopily, získáváme pro celé vydavatelství Mafra nové klienty," dodal.
Regionální zpravodajství s podporou MF DNES
Regionální zpravodajství vzniká za podpory deníku MF DNES, který disponuje regionálními redakcemi ve 14 krajích. Ty se rozrostly o on-line zpravodaje, kteří o všech událostech v nejkratší možné době informují na webu.
Titulní stránkou je adresa kraje.iDNES.cz, na které si čtenáři zvolí svůj oblíbený region. Server si volbu zapamatuje a příště nabídne aktuální události z preferovaného kraje. Dostupná je také nabídka zaměstnání a nemovitostí z nejbližšího okolí a další aktuální i servisní informace.
Zpravodajský portál iDNES.cz bojuje o druhé místo na českém internetu, jeho měsíční návštěvnost je 3,7 milionu lidí. iDNES.cz je tak první z velkých serverů, který nabízí profesionální lokální zpravodajství s využitím krajských reportérů iDNES.cz a regionálních redakcí MF DNES.