Ředitel správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta

Ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta
velikost textu:
vydáno 21.7.2011 13:00
Železnici ochromily letní výluky. SŽDC se pustila do oprav poruchových tratí. A dopravu na kolejích čekají i další změny, v září se z Českých drah do SŽDC přestěhuje 9500 zaměstnanců. Další novinky a detaily prozradí on-line ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta. Ptejte se jej ve čtvrtek od 13:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. července 2011 do 13:25

OTÁZKA: Proč SŽDC lhala v případě nehody u Vyškova a říkala, že informace neměla když je měla, což následně potvrdila v dalších dnech během kterých napadala Drážní inspekci, která informovala o skutečném stavu věci.
Ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta Pavel Habarta: Dobrý den, nejsem si vědom toho, že by SŽDC lhalo. Pokud máte tento dojem, tak je nutné říci v čem. SŽDC nikdy nedělá předčasné závěry, nepředbíháme závěry vyšetřování. My jsme na základě vlastních závěrů udělali určité předpoklady a preventivní opatření. K nim se vrátím. Faktem je, že v minulých měsících jsme měli pocit, že Drážní inspekce někdy příliš rychle činí mediální kroky a zveřejňuje svoje názory i na šetření,která nejsou ještě uzavřena. A nyní k oněm našim krokům. My jsme v minulých měsících udělali velkou prověrku stavu tratí a opravdu jsme zjistili, že někteří lidé v naší společnosti nedělali správně svoji práci. Závěry jsou tři. Za prvé, personální. Za druhé, vyčlenili jsme také skoro 200 milionů na zabezpečení oprav tam, kde se to ukázalo jako velmi nutné. A dokud neuvedeme tratě do odpovídajícího stavu, do té doby bude více pomalých jízd. Ale má to i druhou stranu. Osobně jsem pátral do minulosti a faktem je, že tento problém vznikal celá desetiletí a kumuloval se v posledních dejme tomu pěti nebo osmi letech. Mediálně to ovšem vypadá, že problém vznikl minulý měsíc. Já osobně jsem v SŽDC ani ne rok, ale pro mě bylo jedním z velkých překvapení to, že o těch problémech s nekvalitními úseky mnoho lidí vědělo. 21.7.2011 14:22
OTÁZKA: Dorbý den, chtěl bych se zeptat, jak to vypadá s modernizací tratě 300, respektive části této trati, a to Blažovice - Nezamyslice? Co tak zjišťuju, tak neustále dochází k odsouvání do dalších let. S ohledem na to, že se jedná o spojení mezi 2. a 3. největším městem ČR + Olomoucí, tak je stav na trati katastrofální, neustálé čekání na křížení vlaků, každý měsíc výluka na trati, nejvyšší rychlost 90 km/h a to jen v části trati. Na papíře to vypadá pěkně, jen aby došlo i k realizaci. Ono šetření finančních prostředků je třeba, jenže v jiných částech ČR, respektive Čech.
Ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta Pavel Habarta: Dobrý den. Částečně jsem na Váš dotaz již odpověděl. Výluky v daném úseku jsou nyní častější, protože zde probíhá posílená udržbová činnost. Samozřejmě nás netěší, že v daném úseku nejsou podmínky zrovna optimální, nicméně požadavků na investice je obrovské množství a my se musíme pečlivě rozhodovat. K poznámce o preferenci Čech před Moravou - odmítám to. My se musíme starat pečlivě o celou železniční síť bez ohledu na region. Děkuji všem čtenářům za jejich dotazy a těším se, že se snad jednou znovu setkáme v diskusi na iDnes. Pavel Habarta 21.7.2011 14:28

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.