Ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák

dvořák k videu
velikost textu:
vydáno 11.11.2009 16:00
Dopravní podnik je na pokraji stávky, odboráři tlačí na město, aby splnilo jejich sedm požadavků, některé ale splnit nelze. Navíc z dnešní schůzky odborů a krizového štábu odboráři demonstrativně odešli. O situaci v DPP chatuje Martin Dvořák.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. listopadu 2009 do 16:15

OTÁZKA: Kolik tam máte odborovýcg sdružení ? Taky aspoň 6 jako v ČSA ? Držím palce v boji s lidmi co by chtěli aby jim pečení holubi létali do huby Hujer
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Celkem 14. 11.11.2009 16:38
OTÁZKA: Zajímalo by mě, proč se dávno nenainstalovaly turnikety do metra? Všude ve světě to funguje. Proč lidé starší 60-ti let mají slevu na jízdném a od 70 výše jezdí zadarmo? Při dnešní životní úrovni v Praze (a to včetně důchodců, kteří často po 60 ještě pracují) je to luxus!!! KOKO
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Instalace turniketů je ve fázi vyhlášeného výběrového řízení na dodavatele. Pokud jde o úroveň slev, toto je v kompetenci Ropid. Slevy jsou také stanoveny zákonem a bohužel nejsou státem nikterak kompenzovány. Naprosto souhlasím s vaším komerčním pohledem na MHD. 11.11.2009 16:41
OTÁZKA: Pokud bude stávka, myslíte, že bude v Praze dost taxíků na to, aby se dostali lidé do práce? A když se nedostanou do práce ti lidé, kteří v práci být musí (zdravotnický personál, letištní personál, atd.), bude se to nějak řešit? Není to poněkud nebezpečné? Díky za odpověď Misery Newt
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Věřte mi, že naší hlavní prioritou je momentálně dosažení shody s odbory, a to tak, aby ke stávce nedošlo. Veškeré mé úsilí je napřeno tímto směrem. 11.11.2009 16:43
OTÁZKA: Stávkující propustit, nabrat nové lidi kterým se chce pracovat. Zmenšit počet linek, vše zaměřit na metro. Vladko
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Také se domnívám, že organizace linkového vedení má ještě určité rezervy. Podotýkám, že právě design linkového vedení je plně v kompetenci Ropid. Drtivé většině pracovníků DP se opravdu pracovat chce a dokládají to svými každodenními výkony. 11.11.2009 16:47
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že management DP, s jistě velmi kvalitním finynčním ohodnocením, nechal situaci dojít tak daleko? Nyní jsou "ti zlí" odboráři, ale jaké vyvodíte důsledky sám pro sebe a před tím pro své odpovědné kolegy z vedení DP? Děkuji za konkrétní odpověď. F.Raditsch
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Jsem přesvědčen o tom, že vedení DP již od r. 2008 konalo maximum pro dosažení finanční stability firmy. Vyvrcholením těchto snah bylo uzavření dodatku ke smlouvě, která nám zaručuje úhradu skutečných nákladů. Stejně tak DP inicioval nový model smlouvy odpovídající legislativě EU a aktivně se podílel na tvorbě zákona o dopravě. Jsou však věci, které jsou mimo kompetenci managementu DP. 11.11.2009 16:51
OTÁZKA: dobrý den Martine, chci se zeptat, jak je možné, že Praze byla nedávno dodána tramvaj, která nezatáčela. Když jela do zatáčky, vykolejila. To na to výrobce nemyslel, nebo neotestoval tramvaj dřív, než byla Praze dodána? Adam Adam
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Uvědomme si prosím, že jde o prototyp. A ten jako takový se musí vyzkoušet v podmínkách budoucího provozu. Tento typ tramvaje prochází všemi technickými zkouškami a ješte není schválen do provozu. 11.11.2009 16:54
OTÁZKA: Zasadíte se osobně o vykácení Klánovického lesa a zřízení golfového hřiště? Martin Jirousek
dvořák k videu ODPOVĚĎ: V této kauze se opravdu neangažuji. Jak vidíte, mám jiných starostí dost. 11.11.2009 16:55
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat jak je možné, že jste se stal ředitelem dopravního podniku? byl jste ředitelem TV Prima a když jsi dám 1+1 dohromady tak mi to k sobě opravdu ale opravdu nepasuje. Asi jste dělal výběrové řízení, že ano pane řediteli. To se holt někdo má z teplého místečka do ještě teplejšího. Jakub Maverik
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Máte naprostou pravdu. Z "teplého" do "velmi horkého" místečka. 11.11.2009 16:56
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli, Jak to vypada s projektem OPENCARD?Jsou nespolehlive, stalo se mi, ze karta se sama znehodnotila a museli mi vystavit duplikat, prijit mi mezitim revizor na to,ze karta neni ke ctreni, i kdyz jsem zaplatil rocni kupon, co by se stalo ? S papirovymi kupony by se to v zivote nestalo, ten plati a je to, i platnost na nej vidim kdekoliv. Proc kupony na OPENCARD nejdou koupit vsude kde s eprodavaji mesicni kupony ? David
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Projekt Opencard zaznamenal mizivé procento reklamací. Jde o projekt, který má pro další rozvoj dopravy velký význam (odkazuji mj. na projekt instalace turniketů). Technické řešení karty je však věcí vlastníka projektu, kterým je MHMP. 11.11.2009 17:00
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by podle Vás lepší MHD zcela zprivatizovat, přestat dotovat a zcela ponechat napospas volnému trhu? Myslím, že jedině to by vytáhlo Váš podnik z problémů. Lucie
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Obávám se, že privatizace MHD není reálná. Viz např. privatizace vlakové dopravy v UK. Podnik žádné problémy nemá - viz předchozí odpověď na téma zajištěného financování pro r. 2009 a následně dle legislativy EU. 11.11.2009 17:02
OTÁZKA: pane řediteli, myslím, že generální ředitel by měl znát finanční toky ve firmě, nedostatek peněz by měl včas řešit a přizpůsobit mu poměry ve společnosti. z tohoto pohledu mi vychází, že za současnou "krizi" odpovídáte v první řadě vy, nebo se mýlím? existují nějaké nečekané okolnosti, s nimiž jste nemohl včas počítat? jan kubišta
dvořák k videu ODPOVĚĎ: O finanční situaci DP jsou pravidelně a podrobně informováni všichni členové všech statutárních orgánů a zejména organizace, která má s námi smluvní vztah a která podepisuje objednávku a následný smluvní závazek. Lze velmi jednoduše dokladovat mé opakované výzvy a upozornění na postupně gradující situaci. 11.11.2009 17:05

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.