Vyšetřovací tým zůstal stejný, nejstarší člen mordparty stále řeší problémovou dceru (a je na koni, protože ji v minulé sérii zachránil z rukou přítele/vraha - takže dcera otce o to více nesnáší), jediná žena v týmu Markéta Častvaj Plánková se snaží dostat z vězení svého manžela, Vojta Kotek tak nějak pořád hledá tu pravou a to celé zastřešuje nová “posila” týmu - alkoholik, který se do vedoucí pozice dostal podrazy na kolegy (viz první série). Ale nebojte i tady se na nějaké to vyšetřování čas našel. Dokonce bych řekl, že je ho více než v první sérii, což je jen dobře a nebylo to až tak moc náročné. Vztahové drama ustoupilo detektivce. Alespoň o milimetr.
Druhá série odstartovala vyšetřováním jak z viktoriánského románu. Nemocný patriarcha mocného rodu předává žezlo a na trůn se třesou dva synové. Do toho se objeví mrtvý soukromý detektiv a troška té rodinné nevěry. Bohužel velkorysá výprava a kamera, která se nás neustále snaží přesvědčit, že v České republice je buď hnusně a prší, a nebo je noc a prší rozhodně seriálu nepřidává na autentičnosti. Vím, že od revoluce už uplynulo skoro 28 let, ale tak nějak se mi nechce věřit, že by se tady dokázaly vytvořit mocné rody, střežící svůj byznys z barokních paláců a jasně se hlásající k modré krvi svých předků. Říkám si proč? Copak nedokážeme napsat zajímavou detektivní zápletku z rodinného prostředí (i klidně z milionářské rodinky) bez nutnosti šlechtického klišé? Bohužel jsme o tohle přišli už za první republiky a je to tedy nesmysl. Stejný problém má i nová série Labyrintu. Jako kdyby autoři tak nějak záměrně ignorovali těch více jak čtyřicet let totality. Působí to nevěrohodně a hlavně děsně trapně, jako kdyby se za reálný obraz Čechů styděli a nebo, že by nás autoři nedokázali kvalitně zachytit?
Nechci se opakovat, ale druhá série Mordparty je naprosto průměrnou detektivní sérií s lehce nadprůměrným ztvárněním a pokud nemáte v neděli večer nic lepšího na práci (osobně můžu doporučit třeba nějaký ten román od Agathy Christie), tak si Mordpartu užijete, nic si z ní však neodnesete a ráno nebudete vědět, že jste se na něco koukali.