Někdy hořké vtipy poukazují například na to, že Rath tvrdě seškrtal výdaje na zdravotnictví. Nebo reagují na to, že se ministr svými ambicemi netají a chce dostat pod svou kontrolu téměř vše, co se ve zdravotnictví děje.
"Ministr zdravotnictví varuje: vše, o čem nerozhoduji já, škodí zdraví," zní text, který napodobuje varování ministerstva zdravotnictví z krabiček cigaret.
"Jméno klienta samozřejmě nemůžeme sdělit. U nás si ale zadal šest takových billboardů a předpokládám, že u jiných agentur udělal totéž. Protože když chce někdo zapůsobit vtipnou politickou satirou, šest billboardů na to nestačí," říká Pavel Vokurka, finanční ředitel společnosti News Outdoor, jíž billboardy s varováním patří.
Z úplně jiného soudku je vtip, který koluje mezi lékaři a lékárníky.
"Nešťastný muž přijde na ministerstvo zdravotnictví za Davidem Rathem a říká: Řekněte, co mám dělat. Přijdu do lékárny, tam je zavřeno, a na dveřích visí cedule: Je nám líto, zkrachovali jsme. Přijdu k doktorovi, zavřeno a na dveřích cedule: Je mi líto, ale vyčerpal jsem svůj limit na léky, neléčím. Přijdu do nemocnice, tam cedule: Je nám líto, nemáme smlouvu s VZP, nemáme za co léčit.
Tak mi, pane ministře, poraďte, co mám dělat... Rath se zamyslí, sáhne do šuplíku a vytáhne vizitku. Muž si ji vezme a s nadějí v hlase říká: A to je kdo? Doktor, který mi pomůže? Ne, majitel truhlářství. Dělají nejlepší rakve ve městě."
Ministra Davida Ratha vtipy i billboard dobře pobavily: "Je dobře, že pořád dokážeme věci řešit s humorem. Je to lepší, než když se všechno bere smrtelně vážně."