Dopravní společnost Zlín - Otrokovice zdražení odůvodňuje především tím, že stále rostou provozní náklady městské dopravy. A dodává: příspěvek Zlína i Otrokovic zůstává už čtvrtým rokem stejný.
„Museli jsme na to nějak reagovat,“ hájí zvýšení tarifů předseda rady jednatelů Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Zdeněk Blažek (ODS). Podotýká také, že společnost svým zaměstnancům loni zvedla mzdy a pokračovala v obnově svého vozového parku. Koupila čtyři nové autobusy. To však Janečka nepovažuje za relevantní argument. Podle něj totiž dopravní společnost dostala autobusy prakticky zdarma, neboť jejich nákup hradila především z dotací města a státu. „Je to nenormální. Vozy dostali téměř zadarmo a přitom si je odepisují z nákladů,“ říká Janečka.
Paradoxní na celé situaci kolem zdražování jízdného je skutečnost, že se o něm Janečka jako náměstek přes finance a také další radní dozvěděli až od novinářů.
Bylo to necelý měsíc před tím, než měly nové ceny jízdného začít platit.
Podobně ale dopadli i další jeho kolegové z rady. „V politickém klubu ani v radě města to nebylo předem diskutováno,“ poznamenal hned po zveřejnění nových tarifů jízdného druhý náměstek primátora Hynek Steska (ODS).