Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Radní Šteiner: Praha dává na dopravu víc než jiná města

  14:00aktualizováno  15:41
Praha zničené komunikace rekonstruuje postupně, léto je však nejideálnějším termínem pro rekonstrukce, řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz radní pro dopravu Radovan Šteiner. Se čtenáři diskutoval i o příměstské železniční dopravě, či o dostavbě nových linek metra.

Radní Radovan Šteiner odpovídal čtenářům iDNES.cz | foto: Jiří Koťátko

Radní uvedl, že všechny opravy nebyly naplánovány pouze na prázdninové měsíce, nicméně připustil, že je to nejvhodnější doba. "A to nejen v Praze či v Česku, ale kdekoli na světě. Je to jednak z důvodů klimatických, kdy plynulost stavebních prací je opravdu nyní nejlepší, ale také z důvodu nižší dopravní zátěže a školních prázdnin," vysvětlil Šteiner.

ODPOVĚDI RADOVANA ŠTEINERA ČTĚTE ZDE

Většímu zapojení železnice do Pražské integrované dopravy brání podle radního špatný stav železniční infrastruktury. Nicméně už deset let do tohoto systému patří.

"Naštěstí je ve výstavbě tak zvané Nové spojení, tedy železniční tunely mezi Hlavním nádražím a Masarykovým nádražím na jedné straně a nádražími Libeň a Vysočany na straně druhé. Zhruba do roku a půl by tyto tunely měly být uvedeny do provozu a následně bude možné výrazně navýšit počet vnitroměstských a příměstských železničních linek," slibuje.

Naopak přidat další spoje do okrajových částí v rámci MHD magistrát neplánuje. "V okrajových menších čtvrtích není takový pohyb cestujících, aby bylo možné intervaly nějak výrazně zkrátit, aniž by finanční náročnost takového provozu neúměrně zatížila městský rozpočet," vysvětlil radní s tím, že už dnes Praha vydává téměř polovinu svého rozpočtu na dopravu, z toho převážnou část na dopravu veřejnou a dotuje systém MHD výrazně více než kterékoli jiné město v ČR nebo kterékoli srovnatelné hlavní město v rámci EU.

Třiatřicetiletý Radovan Šteiner (ODS) se dopravou zabývá už od roku 2002, kdy po komunálních volbách povýšil z předsedy finančního výboru na radního pro dopravu. Dlouholetému hráči v pražské komunální politice tak pod rukou protékají miliardy určené na dopravní stavby.

Po emigraci i maturita
Předloni politik své kolegy překvapil, když oznámil, že si po 12 letech dokončil středoškolské vzdělání. "Maturita mi chyběla, protože jsem v sedmnácti letech emigroval do Velké Británie, a střední školu tak nedodělal," vysvětloval zpoždění Šteiner. - více zde

Podle něj titul patent na rozum negarantuje. V Londýně prý pracoval v oblasti financí a zahraničních vztahů a absolvoval různé manažerské kurzy.

Z emigrace se vrátil v roce 1993. O pět let později byl poprvé zvolen do pražského zastupitelstva. Šteiner je zároveň radním městské části Praha 8, kde bydlí.

Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Tisíce lidí nevědí, že jejich zdravotní kartu po lékařích převzal úřad

(Ilustrační snímek)

Hromadné zavírání ordinací kvůli e-receptům se nekoná. Přesto si tisíce lidí musí najít nového lékaře a nevědí, že...

Okamura zrušil podmínku účasti SPD ve vládě, s ANO je ochotna jednat i ČSSD

Radim Fiala a Tomio Okamura z SPD před jednáním Sněmovny o důvěře menšinové...

Andreji Babišovi se poté, co jeho menšinová vláda nezískala důvěru, otevírají nové možnosti, jak by ji mohlo ANO...

Vláda bez důvěry, sníh drtí Česko a sourozenci pod zámkem

Andrej Babiš na jednání mandátového a imunitního výboru (16. ledna 2018)

Sledujte Zprávy iDNES.tv. Shrneme nabitý den ve Sněmovně. Sněmovní mandátový a imunitní výbor doporučil vydání Andreje...

Najdete na iDNES.cz