Pražští radní zavedením mýtného chtějí docílit i toho, aby lidé nepřestali preferovat městskou hromadnou dopravu. Dnes jezdí v Praze asi šedesát procent cestujících autobusy, tramvajemi a metrem.
"Chtěli bychom poměr udržet, ne-li snížit. To, že Pražané a návštěvníci dávají přednost městské dopravě, je zásluhou miliardových dotací jízdného z městské kasy a nákupu nových autobusů či tramvají v posledních letech," tvrdí Šteiner.
Mýtnému se nebraní ani koaliční partneři ODS v pražském zastupitelstvu, sociální demokraté. "Jsme ochotni o tom diskutovat, protože méně aut v centru by zlepšilo ovzduší," řekl náměstek primátora Petr Hulinský.
Radní mají představu, jak by výběr mýtného vypadal v praxi. "Mohly by tam být kamery jako v Londýně, které snímají poznávací značku vozu a okamžitě zjistí, jestli řidič platil, nebo ne. Mohly by tam být i nějaké elektronické čipy a zařízení by pracovalo třeba na principu jako GO nebo Twist karty u mobilů," vysvětluje Šteiner.
Podle něho by jeden vjezd do centra mohl stát mřádově desítky korun.