Novela upravuje stávající podmínky pro vysílání reklamních spotů. Ruší dvanáctiminutový limit pro reklamní vysílání v jedné hodině a místo něj zavádí dvacetiprocentní limit pro reklamní vysílání v časech od 6 do 18 hodin a stejný limit ve výši dvaceti procent pro reklamní vysílání v čase od 18 do 24 hodin.
To znamená, že provozovatelé budou moci volněji nakládat s umísťováním spotů v rámci uvedených časových pásem. Významnější je tato změna pro vysílání spotů v hlavním vysílacím čase, upozorňuje Mediguru.
„Je důležité, aby vysílatelé měli větší flexibilitu a mohli se rozhodovat, kdy umístí reklamu s cílem maximalizovat poptávku inzerentů a tok diváků. Je ale zároveň nutné zachovat dostatečnou úroveň ochrany spotřebitele, protože taková flexibilita by mohla vystavit diváky přílišnému množství reklamy v hlavním vysílacím čase,“ cituje web text novely.
Novelizovaná směrnice rovněž zavádí zákaz tabákové reklamy i na elektronické cigarety, filmy (kromě seriálů, sérií nebo dokumentů) a zpravodajské programy podle ní mohou být reklamou a teleshoppingem přerušeny každých 30 minut, reklama a teleshopping nesmí být vkládány do náboženských pořadů či vylučuje teleshopping z dětských pořadů.
Dále rozšiřuje regulaci i na platformy pro sdílení videí. Jejich provozovatelé mají podle Mediaguru od roku 2020 povinně odstraňovat obsah, který podněcuje k násilí a nenávisti. Uživatelé navíc budou mít možnost sporný obsah nahlásit a servery, například Facebook či YouTube, budou muset věc prověřit.