Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rada ČT odmítla stížnost Agrofertu, že Reportéři pomlouvali Babiše

  18:05aktualizováno  18:05
Rada České televize odmítla stížnost společnosti Agrofert na publicistický pořad Reportéři ČT. Podle firmy, jejímž vlastníkem je ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, obsahovaly některé reportáže neověřené a manipulativní informace, jež měly záměrně vyzdvihnout Babišův střet zájmů.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

V odpovědi rada mimo jiné konstatovala, že kodex veřejnoprávní televize ani zákon o ČT nebyl porušen. Rada po přezkoumání podnětů na reportáže nezjistila žádné neověřené informace, a s názorem Agrofertu se proto neztotožnila.

„Podstatou investigativního pořadu Reportéři ČT je podle ní mimo jiné zjišťovat, zda ekonomická síla podniků, které Babiš vlastní, nějakým způsobem politickou soutěž nedeformují. Nešlo tedy o účelové šíření zkreslených informací s cílem poškodit politika, ale spíše o uplatnění veřejné kontroly,“ míní rada.

Současně zdůraznila, že reportáže v žádném z případů neobsahovaly tvrzení, že Babiš porušuje zákon. V obecné rovině dále konstatovala, že politici se svým dobrovolným vstupem do politické soutěže někdy nutně dostávají pod drobnohled médií.

Agrofert stížnost na ČT podal letos v březnu. Autory pořadu podezříval mimo jiné z toho, že se snaží záměrně vyzdvihnout informaci o Babišově střetu zájmů a to, že podnik díky jeho vlivu získal postavení, které by jinak neměl.

„Žádáme proto o zjednání nápravy, tj. aby bylo od těchto účelově zaměřených pořadů, kde informace jsou podávány tak, že hraničí s pomluvou, upuštěno a příslušní redaktoři a další osoby odpovědné za realizaci shora uvedených reportáží, aby převzali za takové jednání odpovědnost a aby vůči nim byly vyvozeny patřičné důsledky,“ zaznělo tehdy ve stížnosti.

Wollner: Chápu, že se Agrofertu ty reportáže nelíbí

Proti postupu Agrofertu se tehdy ozval šéfredaktor reportážní publicistiky, dramaturg a moderátor pořadu Reportéři Marek Wollner. „Já chápu, že se jim ty reportáže nelíbí, protože jejich PR oddělení by nechalo natočit lepší. Ale na jejich jednotlivé stížnosti k velké (RRTV) či malé Radě (ČT) už jsme odpovídali a ta je prověřila, nebo prověřuje. Pokud vím, není v nich jediná věta, která by věcně neseděla, jediná informace, která by byla chybná,“ uvedl Wollner.

Stížnost Agrofertu v březnu rozpoutala velké diskuse na politické scéně. Babiš uvedl, že Agrofert má právo si stěžovat na Českou televizi, protože jsou v ní někdy manipulované reportáže. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) reagoval prohlášením, že by se ČT stížností Agrofertu neměla nechat vyvést z míry. Znovu se podle něj ukázal význam nezávislosti veřejnoprávních médií. Za stížnost Agrofertu Babiše tvrdě kritizovala pravicová opozice.

Poznámka: Součástí koncernu Agrofert je i vydavatelství MAFRA, a. s., které vydává deníky MF DNES, Lidové noviny a provozuje i server iDNES.cz.

Autor:



Hlavní zprávy

Nejčtenější

V italském Janově se zřítil dálniční most, zemřelo 35 lidí

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se zřítilo několik desítek...

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se v poledne zřítil asi 80metrový úsek mostu. Podle poslední bilance...

Konflikt na koupališti v Dubí se odehrál jinak, tvrdí noví svědkové

Koupaliště v Dubí na Teplicku v den incidentu. NEPOUZIVAT

Zcela jiným způsobem popisují incident na koupališti v Dubí svědci, které oslovil server Romea.cz. Podle nejen romských...



Najednou zmizela cesta. A byl jen pád, líčí český řidič tragédii v Janově

Vrak kamionu české přepravní společnosti Sped - it, který se v italském Janově...

„Najednou zničehonic zmizela cesta. A nebylo nic, jen pád. Myslel jsem, že zemřu. Jsem strašně šťastnej, že jsem to...

Za zabití tyrana milost nedostal. Chce raději trest smrti než vězení

Antonín Pospíšil z Bedihoště na Prostějovsku u Vrchního soudu v Olomouci, který...

Před dvěma lety Antonín Pospíšil zabil svého tchána, který rodinu roky terorizoval. Ačkoliv se za něj přimluvila celá...

Na janovském mostě byla trhlina už před pádem, ukázalo video

Na janovském mostě byla trhlina už před pádem, ukázalo video

Italský deník Genova Quotidiano zveřejnil video, které natočil jeden z řidičů jen dva dny před tragickým pádem...



Další z rubriky

Osmiletá Anička se po narození vešla do dlaně. Teď je ve škole premiantkou

Monika Hašková s dcerou Aničkou

Monika Hašková přišla do jiného stavu až ve čtyřiceti letech. Do šestého měsíce probíhalo těhotenství bez problémů, pak...

Centrální nákup státu selhal a nepřináší úspory, zjistil kontrolní úřad

Serverovna společnosti MAFRA.

Centrální nákup státu po čtyřech letech od spuštění nefunguje a očekávané úspory nepřináší. Vyplývá to ze zprávy...

VIDEA TÝDNE: Pád mostu v Janově, požár na Ještědu a pařížské pisoáry

Trosky zříceného mostu v italském Janově. Řidiči zeleného kamionu supermarketu...

Celý svět v úterý šokovala zpráva o zřícení části dálničního mostu v italském Janově. Bilance tragédie je 43 mrtvých....



Najdete na iDNES.cz