Ptejte se šéfky sdružení pro utišení pražské magistrály
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 13. února 2008 do 14:30
OTÁZKA:
Kde přesně stojí ta čtyřmetrová protihluková stěna. To je ta u Michle?
Milanana
ODPOVĚĎ:
Ano, blízko Vyskočilovy a Jihlavské ulice, jen její části je naprosto neúčinná 4m stěna.mezi stanicemi KAČEROV A Budějovická.
13.2.2008 14:28
OTÁZKA:
Znáte lidi, co bydlí v tom nejvyšším paneláku u Kačerova? Jak těm se žije? Nějaké ohlasy od nich, prosím? Vždy když okolo jedu, tak s nimi soucítím.
Kačaba
ODPOVĚĎ:
Samozřejmě, to jsou jedni ze žalujících. Žalujeme spolu.
13.2.2008 14:29
OTÁZKA:
Jaké řešení je podle vás nejlepší? Odvedení provozu jinam, protihlukové bariéry (tunel), zpomalení provozu nebo něco jiného?
Jakub
ODPOVĚĎ:
Už jsem odpověděla, regulovat provoz mýtným, snížením počtu jízdních pruhů a rychlosti, to je to nejzákladnější. Pro dpsažení zákonem povolených zdarvotních limitů to však u nás nestačí.
13.2.2008 14:30
OTÁZKA:
Dobry den, prosim, prestehujte se a nebojujte boj ktery je prohrany. Stat vam muze dat protihlukova okna, muze zlepsit protihlukove bariery, ale to je vse. Magistrala se zrusit neda, v okoli se stavi nove administrativni budovy a uprime receno, mnoho lidi je na tom s hlukem, prachem znecistenim vzduchu a podobne jeste hure. Bydlel jsem u magistraly v dobe studia a i kdyz me obcas hluk vadil byl vetsinou na snesitelne mire.
PeVa
ODPOVĚĎ:
Mohli jsme bojovat jen proti hluku, protože zákon o ochraně ovzduší je bezzubý, ale musíme my všichni i vy bojovat za to, aby se změnil přístup k ježdění auty, lidi více využívali hromadnou dopravu a ŽP se v Praze zlepšilo. Nermůžeme se přece všcihni vystěhovat a vzdát to.
13.2.2008 14:33
OTÁZKA:
Myslíte si, že snížení rychlosti k něčemu povede. Teď je na začátku 80 a pak dál 70 za mostem 50. To je podle mě málo. Bývávalo 100 a myslím, že hlukový rozdíl nebyl velký
Jana
ODPOVĚĎ:
Podle odborníků snížení o 30km je minimlně 2,5dB. Když to u nás rozpálí, jedou rychlostí i 160 km/hod. Směreme z Prahy není žádná kontrola radarem, kterou zavedli po našem soudu směreme do Prahy.
13.2.2008 14:36
OTÁZKA:
Máte nějaké příklady, jak se podobné problémy řeší ve světě?
Michal H.
ODPOVĚĎ:
Ano, v jiných evropských městech přestávají budovat nové silnice a naopak dopravu regulují. V Norimberku a ve Štrasburku zavřeli hlavní tepnu do centra (což my nepožadujeme) a provoz v okolních uliích nejen nezkolabpval, ale doprava částěčně vymizela. V Lonýdně zavedli mýtné a doprava se snížila o 21% a nyní budou obast mýtného dále rozšiřovat.
13.2.2008 14:39
OTÁZKA:
Takze predpokladam ze nebudete protestovat kdyz se mytne bude vztahovat i na vas (osobne)
ZS
ODPOVĚĎ:
Přesně tak.
13.2.2008 14:39
OTÁZKA:
Dobrý den, jsme družstvo vzniklé privatizací a dům máme v Legerově ulici. Protihluková okna nemáme. V novinách jsem četla, že Praha 2 bude vyměňovat okna, ale pouze v domech patřící MČ Praha 2. Uvažuje o tom, že soukromníkům výměnu oken přikáže. Myslíte, že je možné, aby takto svůj problém přehodila na jiné? Je možné se ještě k Vaší žalobě přidat? Děkuji za odpověď.
anonym
ODPOVĚĎ:
V tomhle stadiu bohužel ne, ale podejte žalobu vlastní na hl.m. Prahu. Rádi pomůžeme.
13.2.2008 14:40
OTÁZKA:
Dobrý den, kdo vás nutí bydlet tam, kde bydlíte? tak se přestěhujte.. nikdo vás tam totiž nedrží.. nejvíc určitě řvou ti, co mají regulovanou činži...
Franta
ODPOVĚĎ:
My jsme vlastníci bytů, JE NAS 3000 lidí a hodnota našich bytů neustále klesá a s ní i prodejnost bytů. Já jsem ho konkrétně nemohla prodat.
13.2.2008 14:43
OTÁZKA:
Jak si představujete, že by to město mělo udělat? Já nechci, aby to platilo z mých daní. Nechcete se radši odstěhovat?
Jerry
ODPOVĚĎ:
Město a stát platí z vašich daní náklady na léčbu nemocí, které vznikají dlouhodobým psůobením hluku a škodlivin v ovzduší. Proč má na našem zdraví vydělávat soukromý investor, který nám v rozporu se zákony naše prostředí dále poškozuje. Rozhodně by se státu i vám vyplatilo, kdyby náklady na lékařskou péči nemusel zvyšovat.
13.2.2008 14:46
OTÁZKA:
Pokud už 15 let bojujete za svoje práva, nezdá se Vám to šílené?
Magistrát Prahy má fungovat pro občany nebo proti nim?
Držím palce, aby se našlo účinné řešení.
Co když někde jinde na letišti, přes které Vám posílají špunty někdo jiný protestuje proti hluku, prachu? :-)
Hajda
ODPOVĚĎ:
Žalobu jsme podali právě proto, že se s nimi nedalo mluvit a naprosto nás přehlíželi. Teď už nemůžou.
13.2.2008 14:47
OTÁZKA:
Dobry den, bydlim vedle lomu kousek od Plzne, proc si myslite ze mate vetsi pravo na ticho nez ja? Chapu, ze je neprijemne bydlet vedle frekventovane komunikace, ale existuje plno lidi kteri bydli na horsich mistech a nezbyva jim nic jineho nez hluk, prach ci cokoli jineho zkousnout nebo se odstehovat. Osobne mi treba vadi, ze v dobe odstrelu prakticky nemohu ven a stejne s tim nic nenadelam. Dekuji za odpoved a preji hezky den.
Roman
ODPOVĚĎ:
My nemáme větší právo než vy, ivy máte právo se bránit soudní cestou. Zákon platí pro všechny a všude.
13.2.2008 14:48
OTÁZKA:
Mimochodem co se bude dit kdyz mesto hluk proste nesnizi ani po roce? Pujdete podpalit magistrat nebo nechate staromestkou radnici prodat exekutorem? Nechate magistralu rozorat?
ZS
ODPOVĚĎ:
Požádáme o výkon rozhodnutí soud a ten nařídí exekuční řízení, v němž se budou ukládat pokuty. Máme tohle město rádi, jsme tady doma a extremistické metody jsou nám cizí.
13.2.2008 14:50
OTÁZKA:
Město musí snížit hluk. Ale jak to asi udělá? Nebylo by jednodušší nechat si proplatit okna a izolace? Byty mají okna také na dvůr, ne?
Jhjkl dhaskl h
ODPOVĚĎ:
Naše byty mezi ul. Vskočilovou a Michelsou nemají okna na dvůr, hluk proniká i do místností odvrácených od magistrály.
13.2.2008 14:51
OTÁZKA:
Preji dobry den, zajimalo by me, zda je ve Vasem sdruzeni i nejaky odbornik-dopravak a jaka je Vase predstava o dopadu Vasich pozadavku na dopravu. Podle meho nazoru je magistrala "nejlepsi ze spatnych reseni" a v dobe jejiho vzniku nebylo jineho zbyti. Pocitate s tim, ze rezidenti budou rovnez platit mytne, nebo byste radi pouzivali magistralu zadarmo? Kdo pak podle Vaseho nazoru bude rezident?
Michal
ODPOVĚĎ:
Magistrála byla špatným řešením, již v době vzniku proti ní prostestovali dopraváci a hlavně vojáci. Mýtné se platí pro ty, kteří jedou po magistrále, hlavním přivaděčem dopravy do centra. Důležité je však i zpoplatnění parkovacích míst a tomu se nevyhýbáme, pak tu nebudou parkovat ti, co dojíždějí sem a do centra.
13.2.2008 14:54
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.