iDNES.cz

Ptejte se obchodně-ekonomického ředitele Dopravního podniku Václava Pomazala

velikost textu:
vydáno 6.2.2001 13:00
OTÁZKA: Dobrý den, moc tomu nerozumím, proč si ted musím nechat přelepit rodné číslo identifikačním a za pár dnů si jít pro novou legitku? Díky Nováková
ODPOVĚĎ: Jedná se o možnost okamžitě "utajnit" rodné číslo. Pokud se ve vašem případě nejedná o tuto nutnost, doporučuji počkat na vystavení nové legitimace, která bude mít platnost cca 10 let. 6.2.2001 13:04
OTÁZKA: Dobrý den, pane Pomazale, co je to vlastně to identifikační číslo? Z kolik aznaků se skládá a k čemu jej Dopravní podnik využije? Anonym
ODPOVĚĎ: Jedná se o desetimístné číslo,které slouží pouze pro označení kuponu. Žádné číslo není v tomto případě archivováno. 6.2.2001 13:04
OTÁZKA: Inspirovali jste se při tvorbě nových legitimací nějákou jinou metropolí? Josu podobné legitimacím v Paříži, Londýně? V čem si mylsíte, je jeicj výhoda? pupák
ODPOVĚĎ: Ano, formát legitimace je standardní formát platební karty. 6.2.2001 13:05
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem položit vlastní otázku, ale teď vidím, že legitimace (tedy nová) bude platit deset let? Proč právě deset let? Nneí to zbytečný luxus? Anonym
ODPOVĚĎ: Jedná se o maximální platnost,samozřejmě,že závisí na "aktuální" podobě fotografie. Deset let platnosti charakterizuje celkovou minimální životnost nového systému legitimací. 6.2.2001 13:06
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, chtěl bych se zeptat jak dlouho budou ještě platit současné časové jízdenky, tzn. dokdy si ji musím vyměnit za novou. Mirek
ODPOVĚĎ: Počítáme s platností minimálně do konce roku. Vše je limitováno rychlostí výměny cca 500 tisíc platných legitimací. V případě nutnosti můžeme prodloužit platnost i na delší období. 6.2.2001 13:07
OTÁZKA: Proč se děje přelepování rodných čísel na identifikační jen na Bojišti. Mám to trochu z ruky? Můžete prozradit, alespoň otvírací dobu? Anonym
ODPOVĚĎ: Provozní doba v Centrálním dispečinku Na Bojišti je od 6.30 - 18.30. V celé předprodejní síti metra bude možnost přelepování od 18.2.2001(jedná se o vyloučení "souběhu" přelepování a prodeje kuponů na březen). 6.2.2001 13:09
OTÁZKA: Ponecháte možnost nechat si staré legitimace a budou legitimace i s rodným číslem? Anonym
ODPOVĚĎ: Pouze po dobu souběhu starých a nových dokladů, počítáme s touto možností během letošního roku. 6.2.2001 13:11
OTÁZKA: Nechtěli byste náhodou privatizovat třeba závod autobusy a pak slevnit jízdné. Drahé je to až dost Pavka Korčagin
ODPOVĚĎ: Nepočítáme s privatizací jednotlivých trakcí, protože současný tarif umožňuje přestupnost. 6.2.2001 13:11
OTÁZKA: Platím daně a jízdné se stále zvyšuje, tak by mě zajímalo, jestli se ty peníze v DP někde neztrácejí. Není tam přezaměstnanost? Zajímal by mě Váš názor. Kdo vně firmy kontroluje hospodaření DP? Jan Polák, Praha 4
ODPOVĚĎ: KOntrolu provádí vlastník a zřizovatel Dopravního podniku, tj. Hlavní město Praha. 6.2.2001 13:12
OTÁZKA: K čemu je dopravnímu podniku uvedení rodného čísla na průkazce? Když to mám v pořádku, může tam být cokoliv a když ne, stejně chtějí revizoři nějaký doklad. Luboš
ODPOVĚĎ: POkud hovoříte o starých legitimacích, rodné číslo sloužilo pouze k označení kuponu. V případě zapomenutí bylo možné právě na základě rodného čísla poskytnout možnost, namísto pokuty zaplatit pouze manipulační poplatek. Na nových legitimacích již rodné číslo nebude. 6.2.2001 13:14
OTÁZKA: To, že jsme doposud uváděli rodná čísla mě přijde naprosto nemravné. Proto mi přijde nemravné, že budou mít výhody pouze ti pasažeři,kteří jej uvedou. Je to rasisimus. Jakobysme my, kteří nechceme zveřejnit žádné údaje o své vlastní osobě, byli prašiví. Je to nehorázné. Asi budu jezdit načerno. Pavel Nedělka
ODPOVĚĎ: Máte možnost využít možnosti časové jízdenky vydané bez osobních údajů držitele. 6.2.2001 13:14
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na jinou věc, a to, kdy je podle Vás opravdu reálné že v metru budou jezdit nové soupravy? Mirek
ODPOVĚĎ: Homologační proces schvalování nových vozů metra,je v závěrečné fázi. Sám se těším na standardní provoz již dokončených vlaků. 6.2.2001 13:16
OTÁZKA: Kdo zodpovídá za to,aby řidiči MHD dodržovali jízdní řád.Několikrát se mi stalo,že autobus vynechal dvě jízdy,řidič seděl za volantem na konečné a vyjel až po třetím čase.Na koho se v takovém případě obrátit.Pomůže stížnost? Irena
ODPOVĚĎ: Přivítáme vaše náměty,i když to pro DOpravní podnik znamená zaplatit pokutu, kontrolu nad dopravními výkony provádí organizace ROPID, která nedodržování kvality pokutuje. 6.2.2001 13:17
OTÁZKA: Trochu statistiky neuškodí...KOlik má Dopravní podnik celkem zaměstnanců? Kolik revizorů? KOlik jezdí v Praze autobusů, tramvají, vozů metra? Kolik kilometrů tramvajových tratí je po metropoli položeno? Díky Zvědavec
ODPOVĚĎ: Nejlepší bude vyzvednout si u nás statistickou ročenku, nicméně z hlavy: 12500 lidí, 150 revizorů, 1000 autobusů, 700 tramvají, 500 vozů metra. 6.2.2001 13:18
OTÁZKA: Po informacích médií mám trochu strach jezdit v nových vozech metra. Jak je to s jeich bezpečností? KOlik jich DP nakoupil? Anonym
ODPOVĚĎ: Kvalita a bezpečnost je podle mého názoru na standardní evropské kvalitě. Kompletní elektrické pohony jsou výrobkem Siemens, podvozky AD tranz, skříně ČKD (zkonstruované podle současných zkušeností). 6.2.2001 13:20
OTÁZKA: Musím reagovat na předešlou otázku. Bus 207 například z konečné u Filozofické fakulty vynechává pravidelně a děje se tak večer, kdy jsou dlouhé intervaly.Čekal jsem tam nedávno v mraze skoro 40 minut.Řidič seděl za volantem v teple autobusu a my, cestující jsme mu byli úplně fuk. Co s tím ? David
ODPOVĚĎ: Děkuji za Vaši informaci - předám dál. 6.2.2001 13:20
OTÁZKA: Bude muset student při výměně legitimace doložit opět nejaké potvrzení o studiu nebo to bude prostá výměna? A bude při výmeně zapotřebí uvádět nějaké další údaje? Pavel Novák
ODPOVĚĎ: Bude potřeba vyplnit žádanku a doložit stávající legitimaci. Pro další studijní období samozřejmě bude zapotřebí doložit potvrzení školy. 6.2.2001 13:21
OTÁZKA: To musel přijít až zákon, aby vám došlo, že uvádění rodného čísla je prtoti etice. Vím, že zato pane Pomazale nemůžete vy osobně, ale podobné instituce jako Dopravní podnik mi přijdou poněkud zkostnatělé. Petr
ODPOVĚĎ: Souhlasím s Vámi,nicméně používání rodných čísel bylo svého času nejjednodušší - nejlevnější řešení. 6.2.2001 13:22
OTÁZKA: Jezdíte někdy v MHD? Tramvaje totálně přetopené, nedá se sedět, protože pálí sedadla, páchnoucí bezdomovci, v busem silný zápach petroleje. Kdy se zkulturní úroveň cestování ? Petr
ODPOVĚĎ: Sám nemám rád plýtvání energií, nicméně norma nás zavazuje vytápět dopravní prostředky. Váš podnět o přetápění předám technickému oddělení. Otázka bezdomovců je bohužel širší, Dopravní podnik se především snaží udržet čistotu sedadel. 6.2.2001 13:25
OTÁZKA: Můžete ještě znovu vysvětlit kolik typů legitimací bude existovat. Jaké budou výhody, jaké nevýhody a jaká bude výše pokut? Honza
ODPOVĚĎ: - Občanská bez evidence - občanská s osobními údaji - žákovská s osob.údaji - studentská SŠ s osobními údaji - studentská VŠ s osob. údaji - průkazka důchodce s osob.údaji - občanská bez evidence 6.2.2001 13:26
OTÁZKA: Nedalo by se něco udělat s tím, jak v metru neúnosně táhne? V zimě je to v metru horší než na sibiři? Liběna Jindráková
ODPOVĚĎ: Budu informovat technický úsek. 6.2.2001 13:27
OTÁZKA: Je výměna legitimací bezplatná? A co mám dělat mám-li roční kupón a zároveň už nechci uvádět rodné číslo? Dana
ODPOVĚĎ: Přelepení je zdarma. Nová legitimace bude stát Kč 20,- včetně obalu. Roční kupon vám bezplatně vyměníme na pracovišti Centrál.dispečinku Na Bojišti,Praha 2. 6.2.2001 13:28
OTÁZKA: Pane Pomazale, četl jsem úvahy o vyřazení lanovky na Petřín ze systému MHD. Je to pravda ? Pokud ano - nebylo by lepší lanovku v síti MHD ponechat s tím, že cestující bez legitimace a nedůchodového věku by si kupovali zvláštní lístekna lanovku - třeba za 20-25 Kč? Pepa
ODPOVĚĎ: Každá lanovka je sama o sobě jistou "atrakcí",počítáme v každém případě zajistit dopravu studujících, kteří bydlí na Strahově v rámci standartního tarifního režimu. 6.2.2001 13:30
OTÁZKA: V jakém rozsahu hodláte v letošním roce obnovu vozového parku, popř kolik hodláte do obnovy letos investovat? Mirek
ODPOVĚĎ: Do obnovy Dopravního podniku vstupují v celém objemu odpisy,které reprezentují cca 2,2 miliardy korun ročně. 6.2.2001 13:31
OTÁZKA: Děkuji Vám za to, že se hodláte zabývat nedodržováním jízdních řádů ze strany řidičů. Jsou jejich postihy dostatečné, aby si příště takové zlomyslnosti na lidech netroufli? Moje dcera taky stále nadává na autobus č.207, večer, když jezdívá ze školy, často spoje vynechávají. Jitka
ODPOVĚĎ: Postihy jsou opravdu citelné a při opakování hrozí ztráta zaměstnání. 6.2.2001 13:32
OTÁZKA: Všimla jsem si, že poslední dobou vyhánějí řidiči ven z vozu bezdomovce. Je to opravdu záslužné a plně s nimi souhlasím - stačí jeden bezdomovec v topící tramvaji a je tam nedýchatelno (slušně řečeno). Mnoho lidí ale na řidiče kvůli tomu nadává. Nemohli byste je nějak právně podpořit? Bezdomovec neplatí a do MHD nepatří. Já platím,ale raději vystupuji. Anonym
ODPOVĚĎ: Přepravní podmínky nám umožňují vyloučit z přepravy osoby "zašpiněné" a které svým chování ohrožují ostatní cestující. 6.2.2001 13:33
OTÁZKA: Dobrý den, kolik jezdí v Praze nízkopodlažních autobusů. Díky Anonym
ODPOVĚĎ: Okolo dvou stovek. 6.2.2001 13:33
OTÁZKA: Má revizor právo žádat vůbec nějaký doklad ? Nedávno jsem byla svědkem, že sprostě nadával cestujícímu bez jízdenky, který se s nim odmítl dohadovat. Iva
ODPOVĚĎ: Ze zákona má revizor právo požadovat jízdní doklad nebo průkaz totožnosti pokud cestující jede na černo. Samozřejmě nadávat nebo chovat se hrubě nesmí. 6.2.2001 13:35
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat v jakém časovém horizontu mohou cestující opět počítat se zdražením jízdného? Děkuji a přeju hodně úspěchů Mirek
ODPOVĚĎ: Pro letošní rok jsme rozpočet tržeb zpracovali na základě stávajícího tarifu. 6.2.2001 13:36
OTÁZKA: Co mám dělat, když řidič autobusu nechce pro nástup otevřít přední dveře? Jerry
ODPOVĚĎ: Pokud nemá autobus zjevnou závadu na dveřích prosím poznamenejte si číslo vozu, datum, čas a zavolejte na naše oddělení stížností nebo na naši bezplatnou linku (na jízdenkových automatech je uvedeno číslo). 6.2.2001 13:39
OTÁZKA: Jestli jsem tomu dobře rozuměl, tak při výměně budu muset platit za novou průkazku, nezdá se Vám to trochu nefér, když jsem již platili za tu stávající? Karel Kovář
ODPOVĚĎ: Dopravní podnik musí vyhovět zákonu a stávající technologie "kmenových listů" již toto neumožňovala. 6.2.2001 13:41
OTÁZKA: Když totálně jezdí pomalovaná metra - to máte se sprejery dohodu, nebo to dělají potajmu v depu? Nebylo by lepší se s nima dohodnout než nechávat jezdit buď odporně šedivé vozy, nebo naopak nesmyslně pomalované vozy? Hanička
ODPOVĚĎ: Většinou se jedná o organizované skupiny, které "dělbou práce" dokáží pomalovat vagón během zastávky. Převážně na trase B. 6.2.2001 13:42
OTÁZKA: Ptal jsem se na Váš názor na množství zaměstnanců DP. Neodpověděl jste, zkouším to ještě jednou: Není podle Vás v DP přezaměstnanost? Polák, Praha 4
ODPOVĚĎ: 12 500 zaměstnanců, 3500 řidičů a strojvedoucích, posledních několik let počet zaměstnanců nestoupá, přestože se rozsah dopravy zvyšuje (trasa metra IV B). 6.2.2001 13:44
OTÁZKA: Nemyslíte, že nový vůz metra se sedadly řazenými za sebou není moc dobrý nápad? Nejsou lepší sedadla jako teď - přístupnější a vejde se tam víc lidí? Babočka
ODPOVĚĎ: Máme zájem vyzkoušet i variantu sedadel řazených tradičním způsobem. 6.2.2001 13:48
OTÁZKA: Nejsou vaše opatření diskriminační? Kdo si zapomene průkazku s rodným číslem, tak se s ním bude zacházet jako s černým pasažerem? Mates
ODPOVĚĎ: Legitimace s osobními údaji bude mít vždy výhodu. 6.2.2001 13:49
OTÁZKA: Nemyslíte si, že by mohli být Vaši řidiči ohleduplnější. Když vidí dobíhat nějakýho cestujícího, tak se jen pousmějí a šlápnou na plyn. Nechtělo by to trochu víc lidskosti? Pavel Toman
ODPOVĚĎ: Určitě. 6.2.2001 13:50
zpět na osobnost