iDNES.cz

Ptejte se ministra dopravy a spojů Jaromíra Schlinga

velikost textu:
vydáno 12.1.2001 13:00
OTÁZKA: Tak porušily tedy České radiokomunikace zákon, když ustřihly filmy, zprávy, reklamy atd.? Kuba
ODPOVĚĎ: České radiokomunikace zcela jistě zákon neporušily protože vysílání ČT nepřerušovaly. Co to je vysílání ČT určoval statutární zástupce ČT pan Hodač. V obchodních vztazích není možno postupovat jinak. České radiokomunikace jsou obchodní společnost a ne politický orgán. Šlo o jejich vlastní rozhodování bez vlivu ministerstva. 12.1.2001 13:05
OTÁZKA: Prč jste nezrušili monopol Telekomu natvrdo? Nesnáším je, chci jinýho provozovatele! Linda
ODPOVĚĎ: Monopol Českého Telekomu skončil v řadě služeb již před lety a poslední služba - hlasová telefonie byla demonopolizována od 1.1.2001. Žádný monopol nepřežívá. 12.1.2001 13:06
OTÁZKA: Zrovna dělám autoškolu, nikdo neví kdo bude zkoušet, jak bude zkouška probíhat, můžete mi na to odpovědět aspoň Vy? Děkuji Plíca
ODPOVĚĎ: Nemohu, je to vážný problém, na který jsem sněmovnu upozorňoval, když jsem žádal o odklad účinnosti příslušného zákona. Sněmovna žádosti vlády nevyhověla, a proto vznikly problémy, které se dotýkají i Vás. Bude záležet ne okresním nebo obvodním účadu, jak si s tímto problémem poradí. 12.1.2001 13:08
OTÁZKA: Jak to, že nejste v Poslanecké sněmovně? Vám se zákon o ČT nezdá důležitý? Rarach
ODPOVĚĎ: V Poslanecké sněmovně momentálně nesedím proto, že je tam přestávka. Zřejmě bych dal přednost odpovídání na dotazy zde, i kdyby jednání pokračovalo. Rozhodující chvíle ve sněmovně nastane až při hlasování, a to určitě nezmeškám. 12.1.2001 13:08
OTÁZKA: Souhlasíte s omezením dětských sedaček jen na dálnice? Vždyť na těch okreskách je daleko víc nehod!!! Zima
ODPOVĚĎ: Nesouhlasím. Nebylo to obsaženo v původním vládním návrhu. Je to výsledek tvůrčí činnosti Poslanecké sněmovny. 12.1.2001 13:09
OTÁZKA: Jste řidič? Jak Vám vyhovuje nový silniční zákon? Venca
ODPOVĚĎ: Nemám s ním žádný problém přesto, že jsem řidičem již dlouho. Myslím, že jeho současná podoba nás přiblížila evropským zvyklostem a zvýší bezpečnost provozu. 12.1.2001 13:11
OTÁZKA: Na čí straně jste ve sporu o Českou televizi? Filda
ODPOVĚĎ: Na žádné. Pracovněprávní spor se má řešit běžnými způsoby a nepřenášet ho na diváky televize a na náměstí. Myslím, že o nic jiného nešlo a nejde. 12.1.2001 13:12
OTÁZKA: Jak bude dneska ve sněmovně hlasovat? Zvědavec
ODPOVĚĎ: Pro vládní návrh. 12.1.2001 13:12
OTÁZKA: Myslím, že jste to vy, kdo řekl, že když si to bude předseda Zeman přát, vyskočíte z okna. Už jste někdy vyskočil? Ještě takhle posloucháte na slovo? Gay
ODPOVĚĎ: Takto jsem to neřekl a v ČSSD není zvykem "poslouchat na slovo". 12.1.2001 13:13
OTÁZKA: Kdy jste měl naposledy autonehodu? David
ODPOVĚĎ: Měl jsem drobnou autonehodu zhruba před 15ti lety. Nikdy žádnou velkou. 12.1.2001 13:14
OTÁZKA: Taky si o novinářích myslíte, že jsou hyeny? Sabina
ODPOVĚĎ: Někteří. Právě tak jako v jiných profesích, kde jsou lidé slušní i neslušní. 12.1.2001 13:15
OTÁZKA: Kdy se konečně začne stavět dálnice do Ústí? A do Budějic? Jaromír Sladký
ODPOVĚĎ: Dálnice do Ústí se již staví několik let. 3 z 6 úseků jsou hotové, čtvrtý bude dokončen letos, poslední dva dokončíme, jak doufám, v roce 2005. Dálnice do Českých Budějovic bude rozestavěna letos prvním úsekem v blízkosti Tábora. 12.1.2001 13:17
OTÁZKA: Jak to, že žádný monopol nepřežívá? Mám snad teď možnost si nezávisle zvolit jiného operátora než Telekom? Linda
ODPOVĚĎ: Pokud jste firmou, tak ano. Jako fyzická osoba jen v některých lokalitách. Trvám na tom, že právně monopol Telekomu skončil. 12.1.2001 13:18
OTÁZKA: Baví Vás poslouchat ty dlouhé řeči ve sněmovně? Neuspává to? Jste schopen je vnímat? Zvědavec
ODPOVĚĎ: Jsem schopen je vnímat, nebaví mě to, ale je to součást mé práce, kterou se snažím vykonávat co nejlépe. 12.1.2001 13:19
OTÁZKA: To se schválně češete a holíte jako Abraham Lincoln? Vzhlížíte se v něm? Co s ním máte společného? Kdo je váš politický vzor? Radim Brňák
ODPOVĚĎ: Není pravda, že bych se holil a česal jako Abraham Lincoln. Politickým vzorem pro mě určitě je. Bohužel nejsem takový řečník jakým byl A.L.. 12.1.2001 13:21
OTÁZKA: Není nespravedlivé mohutný investiční rozvoj pražského letiště nechávat výlučně na bedrech jeho provozovatele, který je státním podnikem. Nejsou při této politice šizeni zaměstnanci této organizace, kteří by v jiném případě měli možnost a možná i právo vyšších výdělků. Je podle vašeho názoru tento způsob rozdělování příjmů organizace ze své hospodářské činnosti srovnatelný s možná nejbohatší organizací Vašeho resortu - Řízením letového provozu, s.p. Petr
ODPOVĚĎ: Investiční rozvoj pražského letiště je věcí ČSL proto, že i výnosy z provozu letiště inkasuje ČSL. Zaměstnanci o nic nepřichází, protože mezi investiční aktivitou a výší mezd není žádná přímá souvislost. Investice jsou hrazeny ze zisku, kdežto mzdy z nákladů. S řízením letového provozu je ČSL těžko srovnatelná. 12.1.2001 13:24
OTÁZKA: Proč nezrušíte rychlostní limit na dálnicích? Stejně ho nikdo nedodržuje! Kadel
ODPOVĚĎ: Pouze někteří nezodpovědní řidiči ho nedodržují. O ponechání limitu rozhodla svým hlasování Poslanecká sněmovna a dle mého názoru správně. S výší rychlosti roste riziko nehody i rozsahu jejích následků. 12.1.2001 13:25
OTÁZKA: Vy rikate, ze Ceske Radiokomunikace zakon neporusili, ale vzdyt jejich mluvci sama uvedla, ze vysilani cenzuruji. To je v rozporu s nasi ustavou. Myslim si, ze by mela byt tato firma take potrestana. Jaky trest ji hrozi ve spravnim rizeni? Tomas Hribal
ODPOVĚĎ: Vysílání ČT nikdo necenzuroval. V každé televizi a v každém sdělovacím prostředku někdo za obsah zpráv odpovídá a určuje, kdo je bude připravovat. Pro České radiokomunikace byl a vždy bude tímto člověkem generální řediel ČT nebo jím určený statutární zástupce. 12.1.2001 13:27
OTÁZKA: Pane ministre, monopol Telecomu fakticky preziva nadale (v rozporu s Vasim tvrzenim) protoze normalni spotrebitel telefonnich sluzeb se jeste rok a pul (ze zakona) nebude mit sanci k jinemu operatorovi dostat. Mam tedy Vasi odpovedi, ze zadny monopol neexistuje rozumet tak, ze zustava status quo a jeste nejmene rok a pul pres jineho "pevneho" operatora proste volat nebudu ?? Ales Horak
ODPOVĚĎ: Je možné, že nebudete, protože Telekom bude Vámi požadované služby zavádět postupně a nevím, kdy se dostane právě na místo Vašeho bydliště. Ani v jiných zemích EU nebyla demonopolizace spojena s celoplošným zavedením služeb "call by call" a "preselection", případně s některými dalšími. Je to investičně velmi náročná záležitost. 12.1.2001 13:30
OTÁZKA: Kdo by podle vás byl nejlepší ředitel České televize? Bez vytáček, prosím! Jerry
ODPOVĚĎ: Nevím, to není můj problém. 12.1.2001 13:30
OTÁZKA: Měl by stát přispívat rodinám s více dětmi než třemi na koupi velkého auta, jak navrhoval poslanec Tomáš Kvapil? Martina z Kladna
ODPOVĚĎ: Určitě ne. Právě tak jako stát nepřispívá na koupi dražšího a bezpečnějšího auta. Připomínám, že automobil není jediný způsob dopravy. Ve vlaku nebo v autobuse, na který stát přispívá žádnou dětskou sedačku nepotřebujete. 12.1.2001 13:32
OTÁZKA: Co si myslite o jednani Ceskeho Telecomu, ktery docela uspesne prodluzuje a znemoznuju dohodu s ostatnimi operatory, konkretne o vysi propajovacich poplatku? lidumil
ODPOVĚĎ: Je to zcela normální podnikatelský postup. Zákon takovou situaci předvídá a tam, kde nedojde k dohodě, rozhodne regulátor, tedy ČTÚ. 12.1.2001 13:33
OTÁZKA: Ještě jsem se chtěla zeptat k té autoškole. Podle čeho se mám učit vyhlášku, už někdo vydal nové znění dopravních předpisů? Plíca
ODPOVĚĎ: Pokud vím, tak nevydal. 12.1.2001 13:33
OTÁZKA: Hodlate nekdy privatizovat zeleznici ? Porad se zdrazuje, kvalita sluzeb se nemeni a ztrata drah je obrovska. Neni divu, kdyz vidim, kolik nadrazaku se jen tak flinka...Uvazujete taky o zruseni rezijnich jizdenek minimalne pro rodinne prislusniky ? Kdyz jezdim vlakem, tak mi pripada, ze rezijku ma kazdy druhy. Katka
ODPOVĚĎ: Provátní železniční dopravce již máme a i České dráhy se stanou v příštím roce akciovou společností, tedy soukromou firmou. Ztráta ČD je účetní záležitostí a není způsobena špatným hospodařením. Je způsobena tím, že stát v rozporu se zákonem neuhrazuje ČD v plné výši ztrátu z osobní dopravy, kterou si u nich objednává. Jízdné činí jen asi 30% skutečných nákladů. Dále také tím, že ČD účtují do nákladů přibližně 4,5 mld Kč odpisů z dopravní infrastruktury, která patří státu. Režijní výhody rušit nebudeme, jejich rozsah je stejný jako v jiných evropských zemích. Váš dojem vyplývá z toho, že držitelé těchto výhod používají vlak častěji než ostatní občané. 12.1.2001 13:39
OTÁZKA: Jaký máte názor na to, že v novém zákoně o provozu na pozemních komunikacích není stanovena odpovědnost držitele vozidla za jeho provoz. Když tedy někdo profrčí okolo školy v obci stovkou a není chycen na místě, ale jenom nafilmován kamerou, je nepostižitelný. Calvera
ODPOVĚĎ: Myslím, že toto řešení je v souladu s tím, že za přestupek lze trestat pouze toho, kdo se ho skutečně dopustil, tedy řidiče. 12.1.2001 13:41
OTÁZKA: Jak to vypada s udelenim vyjimky pro D8 pres CHKO Ceske Stredohori ? Uz nabyla pravni moci nebo to zase nekdo zdrzuje ? Zdenek Valter
ODPOVĚĎ: Výjimka zatím nenabyla právní moci, protože její udělení bylo napadeno jedním občanským sdružením. Rozkladová komise Ministerstva životního prostředí nyní toto odvolání projednává. 12.1.2001 13:42
OTÁZKA: Kdy jste naposledy jel ve vlaku ? Proc je porad vsude tak neuveritelna spina ? Nase vlaky a nádraží je opravdova hrůza. Souhlasíte ? Jan
ODPOVĚĎ: Jezdím vlakem relativně často. Naposled asi před 2 týdny. Nevidím situaci tak špatně jako Vy a připomínám, že vlaky znečišťují cestující a ne železničáři. Frekvence úklidu je otázkou finančních prostředků, které mají dopravci k dispozici. V případě ČD se jedná o akutní nedostatek peněz, který vyvolal stát. 12.1.2001 13:44
OTÁZKA: Proc byly z puvodni podoby silnicniho zakona v podstate vypusteny povinne cyklisticke prilby? Podle mne by mohly na silnicich zachranit hodne zivotu a usetrit lekarum spoustu prace... Argumenty typu "predstavte si babicku jedouci na kole pres vesnici na nakup s helmou na hlave" mi nepripadaji jako argumenty - ja si ji predstavit dovedu stejne jako si s helmou na hlave dovedu predstavit sebe (a taky s ni porad jezdim). Kdyz uz se nekdo chce zbavovat duchodcu, mohly se dat povinne prilby ne do 15 ale treba do 60... MaT
ODPOVĚĎ: Zmírnění ustanovení o povinném používání přílby je výsledkem činnosti sněmovny. I já si myslím, že přísnější ustanovení by bylo lepší. 12.1.2001 13:46
OTÁZKA: Nemyslite, ze je potreba nejakym zpusobem zamezit neumernemu zasahovani ekologickych aktivistu do staveb silnic a dalnic ? Soucasna situace mi pripada neunosna. Vsechno trva neskutecne dlouho. Takhle budou centra mest zamorovat auta jeste za dvacet let, protoze ekologicti aktiviste nedovoli postavit tolik nutne obchvaty. Katka
ODPOVĚĎ: Občanská sdružení a ochránci přírody musí mít práco účastnit se přípravy staveb. V případě dopravní infrastruktury jde vždy o výrazné zásahy do přírody. Musí jít ale o skutečné ochránce přírody a ne o kverulanty, kteří se snaží zabránit jakékoli stavbě. S těmi prvními se investor vždy nějak dohodne, s těmi druhými není dohoda možná a výsledkem je situace, kterou důvěrně znají občané Plzně nebo Chlumce nad Cidlinou. 12.1.2001 13:48
OTÁZKA: Jste ženatej? Jestli ne, tak já bych vás brala. Vypadáte ďábelsky jako Lincoln! Nechte na sebe spojení, prosím. Dík. michaela
ODPOVĚĎ: Spojení na každého poslance je ve sněmovně k dispozici. Ale upozorňuji, že ženatý jsem již 30 let. 12.1.2001 13:49
OTÁZKA: Ćetl jsem Vaše názory s odpovědí a mám pocit, že jste přiletěl z jiného státu než, ve kterém žijeme. Chcete vůbec něco upřímně udělat pro tento stát a poctiv´občany této země ??? Nepřemýšlel jste spíše o odchodu z funkce ?? Sám musíte uznat, že jsou zde problémy, které jste nevyřešil. Např. : Český Telekom - dost zásadní. Anonym
ODPOVĚĎ: Myslím, že problémy, které zde existují se snažíme řešit, jak umíme. Mnohé problémy byly zbytečně vytvořeny chybami předchozích vlád. Troufám si tvrdit, že řešíme mnohem významnější problémy než je možnost volby operátory každým jednotlivým účastníkem. Ujišťuji Vás, že ani konkurenti Telecomu o Vás nemají takový zájem, jak se snaží vykládat. Mají zájem především o velké zákazníky a ti ve své většině dnes volbu operátora již mají. 12.1.2001 13:52
OTÁZKA: Jaké byly Vaše pocity, když poslanecká sněmovna na návrh komunistického poslance Hojdy vyškrtla z nového zákona ustanovení o možnosti odtahů vozidel, které neoprávněně stojí na vyhrazených parkovištích např. pro invalidy a vozíčkáře. Toto ustanovení bylo součástí vládního návrhu. Calvera
ODPOVĚĎ: Nesleduji, kdo je autorem toho kterého pozměňovacího návrhu. Vždy mi vadí, když je vládní návrh změněn. Děkuji všem, kteří se do debaty se mou pustili. Rád se s nimi setkám třeba také na našich předvolebních mítincích. 12.1.2001 13:55
zpět na osobnost