iDNES.cz

Ptejte se izraelské velvyslankyně Erelly Hadar

velikost textu:
vydáno 5.9.2001 10:55
OTÁZKA: Je Arafat sympatický muž? majk
ODPOVĚĎ: Je to vůdce, kterého si vybrali Palestinci. 5.9.2001 11:01
OTÁZKA: pracujete v patek odpoledne a v sobotu? Kdyz ne, tak co delate, co mate povolene? hoky
ODPOVĚĎ: V pátek odpoledne ani v sobotu nepracujeme. Ve volném čase hodně čtu, chodím na procházky Prahou, poslouchám hudbu. Mám ráda českou barokní hudbu. Věřící Židé nepracují. Je to pro ně den modliteb a odpočinku. Já osobně věřící nejsem. 5.9.2001 11:05
OTÁZKA: Myslíte si, že situace má naději na uklidnění? Dá se takhle žít, ve věčném strachu z atentátů? Od mala mne židovské náboženství fascinuje a přeji vám mnoho štěstí. Pavla
ODPOVĚĎ: Myslím, že situace se může zlepšit pouze v případě, že se znovu obnoví jednání, která jsou pozastavena. Arafat má moc zastavit útoky palestinských teroristů na Izrael. Záleží jen na něm, kdy budou rozhovory obnoveny. Děkuji za přání štěstí. Potřebujeme ho. 5.9.2001 11:10
OTÁZKA: Zdravim. Vase ambasada v Praze je jako pevnost. To mate takovy strach? petr
ODPOVĚĎ: Samozřejmě potřebujeme zajistit na velvyslanectví bezpečnost. Nemáme se čeho bát v Praze, ale teroristické organizace si vybírají Izrael za cíl na celém světě. Cílem jejich útoků bývají často izraelské ambasády a diplomatické mise. Na příklad před několika lety zaútočili teroristé na naši ambasádu v Buenos Aires. 5.9.2001 11:15
OTÁZKA: Bude Izrael existovat i za 100 let? uher
ODPOVĚĎ: Samozřejmě bude. Co je to za otázku? Doufám, že bude a bude žít v míru a prosperitě. 5.9.2001 11:16
OTÁZKA: Dobrý den, jak jste dlouho v Čechách a jak se Vám tu líbí? To není možná dohoda s Palestinci? Vždyť si tam všechno zničíte, těmi atentáty. Plíca
ODPOVĚĎ: Jsem v Čechách 2 roky a velmi se mi tu líbí. Násilí vyvolává další násilí. Jak jsem už řekla předtím, mírové rozhovory mohou začít ihned, jakmile teroristické činy Palestinců skončí. A až politické vyjednávání začne, obě strany musí dojít k nějakému kompromisu. 5.9.2001 11:23
OTÁZKA: Kdybyste musela, co byste na Arabech pochválila? Co byste ne Židech zkritizovala? hučka
ODPOVĚĎ: To je divná otázka. Vždyť jsme v podstatě něco jako bratranci. Nesoudím lidi podle původu. Nakonec všichni žijeme ve stejném regionu a musíme spolu nějak vyjít. 5.9.2001 11:25
OTÁZKA: Prosím, vysvětlete mi, co to znamená výraz "sionismus"? Jan Nový
ODPOVĚĎ: V první řadě je Sion starověké biblické jméno Jeruzalému. Sionismus je pojem označující židovské hnutí, které začalo v 19. století ve střední a východní Evropě, podobně jako české národní obrození v polovině 19. století. Znamená to obdrodu jazyka, kultury a konečně i nezávislého státu. Velice mě těší, že mohu říci, že jsme v tomto hnutí uspěli. 5.9.2001 11:29
OTÁZKA: Sloužila jste v armádě? U nás ženský na vojnu nechoděj... Co jste se tam naučila? horník
ODPOVĚĎ: Ano. Před mnoha lety. Ale nebojovala jsem, ženy tenkrát nesměly být do bojů nasazovány. Naučila jsem se zejména disciplíně. Dnes ženy mohou být nasazeny téměř do všech jednotek. 5.9.2001 11:34
OTÁZKA: Nejak jsem nepochopila podstatu Vaseho sporu s Palestinci...prece kousek zeme nestoji za tolik lidskych zivotu...a nabozenstvi...snad jsme v 21. stoleti, tak je treba nejaka tolerance na obou stranach, ne ? Mohla byste ten spor nejak osvetlit ? Katka
ODPOVĚĎ: Musíme se vrátit k roku 1947, kdy Společnost národů navrhla židovským komunitám a Arabům žijících v oblasti rozdělení země. Arabská strana nabídku odmítla a za několik měsíců armády sousedních arabských zemí napadly Izrael. Od vyhlášení izraelského státu v květnu 1948 až do dneška jsme zažili 5 velkých válek a nekonečný terorismus. POdle mě se to děje proto, že Arabové nechtějí přijmout žádné politické řešení problému. 5.9.2001 11:42
OTÁZKA: USA Izrael neustale nepokryte podporuji...cim to ? Karolina
ODPOVĚĎ: Především si myslím, že vyznávají stejné hodnoty jako my a cení si demokracie a pluralistické společnosti. A stejně jako my s i přejí, aby byl na Blízkém východě mír. 5.9.2001 11:44
OTÁZKA: Jak se díváte na šestidenní válku z roku 1967? Podle mě je Izrael agresor. Jerry
ODPOVĚĎ: Válka v roce 1967 začala poté, co Arabové zablokovali Tiránský průliv v Rudém moři a egyptská armáda se přesunula na Sinaj poté, co požádala Spojené národy, aby oblast opustily. Sovětští "poradci" pobízeli Egypt a Sýrii do války. A my jsme nakonec oproti jejich očekávání válku na třech frontách vyhráli. A opět, Arabové nechtěli začít politicky vyjednávat. Až do války v roce 1973, kdy byla další válka. 5.9.2001 11:53
OTÁZKA: No to je jasné, že Palestinci si ho vybrali. Ale rád bych se dozvěděl něco o Vás. Vám osobně je Arafat sympatický? Líbí se Vám jako muž? majk
ODPOVĚĎ: Je to divná otázka. O Arafatovi rozhodli Palestinci a není na mě, abych to posuzovala. 5.9.2001 11:55
OTÁZKA: Paní Velvyslankyně, proč opustila předčasně Izraelská delegace konferenci v Durbanu? Děkuji A. Dlouhá
ODPOVĚĎ: Můžu pouze zopakovat, co řekl ministr zahraničí Šimon Peres, že konference, která byla na téma proti rasismu, se změnila v rasistickou arénu, kde se Izrael stal cílem útoků. Konference se zvrhla v něco úplně jiného, v jakousi palestinskou propagandu. 5.9.2001 12:00
OTÁZKA: Jestli si myslite, ze Cesi jsou na Vasi strane, tak se mylite! Pro vetsinu z nas jsou za obeti na zivotech odpovedni Izrael i Palestina stejne!!!! Karel von Zizkov
ODPOVĚĎ: Tohle je komentář, ne otázka. PAlestinské útoky na Izrael naši vládu donutily k tomu, aby se snažila zajistit bezpečnost našich lidí. Úkolem vlády je chránit národ, a to je to, co vláda dělá. Je nám hluboce líto každého lidského života. 5.9.2001 12:03
OTÁZKA: Myslite, ze dalsi jednani mezi Palestinci a Izraelci maji smysl ? Jedna se leta letouci a vysledky jsou rovne nule :-((( Karel
ODPOVĚĎ: Nesouhlasím. V roce 1993 byly podepsány dohody v Oslu a těmi vlastně začal mírový proces. Za 7 let se potom dosáhlo mnoha úspěchů zejména navrácení podstatné části území Palestincům. Kromě toho žije 90% Palestinců pod palestinskou samosprávou. Poslední kapitolou měl být Camp David, ale Arafat velkorysou izraelskou nabídku odmítl a o několik měsíců později začala nová vlna násilí. 5.9.2001 12:08
OTÁZKA: Co brání Izraeli jednostranně uznat Palestinský stát v rozsahu dosavadní samosprávy? Bylo někdy toto projednáváno? Milda
ODPOVĚĎ: Otázka palestinského státu je podle dohod z Osla jedním z bodů jednání. V Oslu byla také rozhodnuto, že žádná z obou stran neučiní jednostranný krok. 5.9.2001 12:12
OTÁZKA: Mam dojem, ze media o konfliktech mezi Izraelci a Palestinci informuji ponekud jednostranne. Jako by Izrael tim, ze k zasahum pouziva armadu byl horsi, nez Palestinci, kteri pouzivaji k sebevrazednym atentatum zfanatizovane civilisty a do prvnich linii pri utocich bezostysne staveji sve stezi dospele deti. Cim si to vysvetlujete? Wednesday
ODPOVĚĎ: Určitě je mnohem působivější, když média ukáží fotografie tanků než palestinského sebevražedného útočníka. MYslím, že sebevražedné útoky teroristů jsou mnohem obludnější. Média se často staví pouze na jednu stranu konfliktu a není jim dovoleno podávat objektivní informace z území pod palestinskou samosprávou. 5.9.2001 12:19
OTÁZKA: Zacnu trochu z historie. Za druhe svetove valky Vas narod trpel, stejne jako jine, pricemz samozrejme, kdyby to snad neco prineslo, muzeme diskutovat o rozsahu, kterym se tato cast historie dotkla jednotlivych narodu. Nicmene, zkuste mi vyvratit, ze izrael zneuzival (a stale jeste zneuziva) tohoto dedictvi a v nekterych ohledech pouziva podobne praktiky (uzavirani do uzavrenych oblasti, niceni nebo zabavovani majetku atd..) jako naciste (zamerne bych rad podotkl, ze tim v zadnem pripade nemyslim, ze izrael a jeho obyvatele jsou snad nejaci neo-naciste). Jak si vysvetlujete urcity posun v postoji USA k otazce palestina-izrael. Vaclav Kabat
ODPOVĚĎ: Váš komentář ukazuje, že hluboce ignorujete fakta a zle je zkreslujete. Myslím, že byste měl více nastudovat historii. 5.9.2001 12:24
OTÁZKA: Setkala jste se nekdy Vy osobne s antisemitismem ? Nebo Zid nejste ? Katka
ODPOVĚĎ: Osobně nikoli, ale dovedu se ztotožnit s každým, komu se to stalo. Měla jsem to štěstí, že jsem se narodila v židovském státě. 5.9.2001 12:27
OTÁZKA: Jaké jsou podmínky pro návrat osob částečně Židovského původu do Izraele? Vážný
ODPOVĚĎ: Zákon o občanství dovoluje lidem usadit se v Izraeli, pokud mají alespoň jednoho dědečka nebo babičku Žida. 5.9.2001 12:31
OTÁZKA: Byl jsem osobně ve vaší zemi a zajímalo by mě jestli to být Židem znamená národnost nebo náboženské smýšlení. Jiří Dostál
ODPOVĚĎ: Obojí. 5.9.2001 12:33
OTÁZKA: Jsem moc rád, že máme dobré vztahy s Izraelem. Kde vidíte další možnosti v rozšiřování kontaktů -kulturních i ekonomických mezi Českem a Izraelem? jirka
ODPOVĚĎ: Je to pravda. Máme výborné vztahy. Přáli bychom si, aby zejména naše hospodářská spolupráce byla mnohem intenzívnější. Základem jsou vládní smlouvy a nyní by se obě země měly snažit, aby vznikl prostor pro více soukromých aktivit jako např. účast na kulturních festivalech, společné projekty v oblasti vědy či obchodu. 5.9.2001 12:39
OTÁZKA: Naprosto souhlasím s tím, že tzv. "okupované pásmo na západním břehu Jordánu" patří historicky Izraeli - už v době Davidovy říše a ještě dlouho předtím tam žili Židé. V oblasti Gazy ale žili Pelištejci, kteří tam přišli z Kréty a měli tam 5 rodových oblastí. Nebylo by řešením konfliktu vyhradit jim větší část území v oblasti Gazy výměnou za západní břeh Jordánu? Daniel Zajíc
ODPOVĚĎ: Pokud jde o historii, oblast na pobřeží „Palestiny“ byla skutečně v 2. tisíciletí př.n.l. obývána Pelištejci, kteří byli indoevropského původu a pocházeli z Kréty a Řecka. Současní Palestinci si přisvojili toto starobylé jméno hlavně ve vztahu k britskému zeměpisnému označení z 19. století. Většina jich pochází ze sousedních arabských zemí. 7.9.2001 9:41
OTÁZKA: Česko-izraelská smíšená obchodní komora zdraví Její Excelenci paní velvyslankyni, děkuje jí za uznalou pomoc v její činnosti a přeje jí ještě mnoho dalších úspěchů v jejím náročném poslání. Prezident ČISOK Ing. Pavel Švarc
ODPOVĚĎ: Díky! Přeji nám oběma úspěšnou spolupráci mezi našimi zeměmi. 7.9.2001 9:41
OTÁZKA: Vazena pani velvyslankyne, chtel jsem jenom vyjadrit alespon za sebe a svou rodinu porozumeni pro politiku Statu Izrael. Situace kolem Palestincu mi velmi vyrazne pripomina Mnichov 1938, kdy nacisty vedena a tzv. utlacovana Nemecka mensina zahajila odboj proti demokraticke CSR. Prijizdeli zapadni politici a lordi a posuzovali a resili v duchu ... Vysledkem bylo odtrzeni Sudet a zanedlouho 2. svetova valka. Mel bych jednu otazku - jaky je oficialni postoj Izraele k uzemi obsazenym (a logicky nevracenym, kdyz valecny stav vuci nekterym sousedum trva) po jednotlivych (hlavne sestidenni) valce. Co z techto uzemi (Golany, tzv. Zapadni breh Jordanu, Arabska cast Jeruzalema, Pasmo Gazy) povazuje Izrael za soucast sveho uzemi a co je z toho pouze obsazeno? Arnost
ODPOVĚĎ: Všechna tato území budou posuzována při mírových rozhovorech mezi Izraelem a Sýrií a mezi Izraelem a Palestinskou samosprávou. Izrael vrátil Sinaj Egyptu v roce 1982. Už v roce 1967 izraelská vláda prohlásila okupovaná území za záruku míru se sousedními zeměmi. 7.9.2001 9:42
OTÁZKA: Podle mne vznikl spor mezi palestinci a izraelci v urceni uzemi pro Izrael, vystehovani palestincu z jejich uzemi(i kdyz ne historickeho, ale hodne stoleti obyvaneho). Je toto tvrzeni jadro problemu? Honza
ODPOVĚĎ: Jádro problému je v tom, že naši arabští sousedé odmítají akceptovat právo Izraele na mírovou existenci na Středním východě. Židovský národ má morální a legitimní právo na vlastní zemi. Toto právo bylo uznáno mezinárodním společenstvím 29.11.1947. Rezoluce přijatá OSN vyzývala k rozdělení země a k založení dvou států: židovského a arabského. Arabové odmítli tuto rezoluci a proto došlo k válce, která byla příčinou problému palestinských uprchlíků. 7.9.2001 9:42
OTÁZKA: Začátkem října pojedu do Izraele zažít na vlastní kůži atmosféru svátku sukkot. Je v současné době bezpečnostní situace taková, aby tam český turista mohl přežít 2 týdny bez zásadních obav o svoji bezpečnost? D.Zajíc
ODPOVĚĎ: Terorismus, už z definice, je nástrojem k vyvolávání paniky mezi civilním obyvatelstvem, k teroristickému útoku může dojít kdekoliv. Statisticky vzato, je ale pravděpodobnější i nyní, že se v Izraeli stanete obětí dopravní nehody než obětí sebevražedného útoku. Jedna z českých sekretářek na velvyslanectví se právě vrátila ze čtrnáctidenního pobytu v Izraeli, který se jí velmi líbil. Na základě její zkušenosti Vám mohu zájezd vřele doporučit. 7.9.2001 9:42
OTÁZKA: verite v mirove vyreseni izraelsko-palestinskeho (a nejen) sporu? podle mne je to naivni predstava a veci rozhybe pouze otevreny valecny konflikt (ktery si samozrejme nepreji) ... deja vu
ODPOVĚĎ: Jiná možnost než mírové řešení neexistuje. Násilí není řešení. Jakmile Palestinci ukončí násilí, mírové rozhovory budou obnoveny. 7.9.2001 9:43
OTÁZKA: pokud lide jako arafat budou dostavat nobelovou cenu za mir, muze byt izrael a palestina lidem ukradeny, nemyslite? deja vu
ODPOVĚĎ: Pan Arafat dostal Nobelovu cenu za mír spolu se zesnulým izraelským premiérem Rabinem a ministrem zahraničí Peresem v roce 1995, kdy mírový proces, zahájený v Oslu, byl na dobré cestě. Komise se domnívala, že cena bude dalším povzbuzením pro zúčastněné strany, aby dospěly k trvalému mírovému uspořádání. Bohužel v případě Arafata se zdá, že toto rozhodnutí bylo předčasné. 7.9.2001 9:43
OTÁZKA: Jak Vy hodnotite a vnimate postoj "nezavislych" medii pri komentarich problemu Izrael - Palestina (Palestinci - teroriste, vrazi deti a civilniho obyvatelstva, Izraelci - osvoboditele pripadne branici bezbrane obyvatele). Vzdyt v obou pripadech nejvice trpi a stradaji civilni obyvatele. Na obou stranach. Myslim, ze obe strany jsou viny - 50 na 50. tom
ODPOVĚĎ: Ráda bych věděla, které noviny čtete. Bohužel většina médií má sklon vidět palestinské hledisko v lepším světle než izraelské. Já osobně, stejně jako moji kolegové na ostatních izraelských velvyslanectvích, s velkým úsilím vysvětluji situaci z našeho hlediska. Samozřejmě, že nemohu souhlasit s rozdělením viny 50:50. Izraelci nejsou pochopitelně svatí ani andělé a nesou určitou zodpovědnost. Avsak současná vlna násilí byla plánována a řízena Palestinci, zpočátku s cílem zlepšit jejich situaci u jednacího stolu poté, co byla zamítnuta velkorysá nabídka Izraele v Camp Davidu. 7.9.2001 9:43
OTÁZKA: Opravte mne, jestli se mylim, ale mam pocit, ze hlavni problemy v dosazeni dohody o vytvoreni palestinskeho statu (a snad se shodneme, ze jeho vznik je nutnou podminku dosazeni dlouhodobeho miru na Blizkem vychode) jsou otazka Jeruzalema a izraelske osady na okupovanych palestinskych uzemich. Otazka Jeruzalema je povytce emocionalni a nabozenska, ale cim muzete jako velvyslankyne sveho statu ospravedlnit budovani a dalsi existenci osad na okupovanem uzemi? Takove pocinani je v rozporu s mezinarodnim pravem, nemam pravdu? Radek Svitil
ODPOVĚĎ: Podle dohod z Osla budou tyto otázky řešeny v rámci jednání o konečném územním uspořádání. 7.9.2001 9:44
OTÁZKA: ohnisko 'vaseho' konfliktu je v mistech, ke kterym maji silny vztah minimalne 3 stare a velmi odlisne civilizace tzn evropska, arabska a zidovska (velmi zjednodusene) --> nemely by o urovnani usilovat spolecne zastupci vsech 3 'stran' ? deja vu
ODPOVĚĎ: Izraelsko-palestinský konflikt je politický, nikoliv kulturní nebo náboženský a je třeba ho řešit přímými rozhovory mezi oběma stranami. 7.9.2001 9:44
OTÁZKA: Nemyslíte si, že by měl Izrael zrušit osady na palestinských územích? Výstavbu těchto osad přece odsoudila také Valná hromada OSN jako pořušení lidských práv. Proč tedy Izrael nerespektuje mezinárodní právo? Felbabka
ODPOVĚĎ: a/ Neměli bychom používat termínu „zrušení“. V osadách žije nyní 200 000 mužů, žen a dětí. O jejich osudu, stejně jako o osudu palestinských území, se rozhodne během jednání o konečném uspořádání. b/ Některé rezoluce OSN vznikají na základě automatické většiny. Arabské a muslimské státy mohou tímto způsobem odhlasovat prakticky cokoliv. ¨ c/ Jakýkoliv jednostranný krok by byl vnímán jako úspěch terorismu. 7.9.2001 9:45
OTÁZKA: osn i usa nas denne presvedcuji o sve neschopnosti na poli mezinarodni politiky - notne jim v tom pomaha nejednotna evropska zahranicni politika - nenastal cas prehodnotit sve vztahy s mezinarodnim spolecenstvim a 'zatlacit' predevsim na 'spojence', jichz se konflikt 'bezprostredne' tyka tzn napr evropa? deja vu
ODPOVĚĎ: Otázka mi není srozumitelná. 7.9.2001 9:47
OTÁZKA: Proč si Izrael nechá všechno líbit? Podle mě čeká zbitečně dlouho, už dávno měl ty teroristy vymazat z mapy. Myslíte, že by jste válku prohráli? Podle mě by bylo po všem během pár týdnů. Akitainu
ODPOVĚĎ: Izrael věří, že politické konflikty by se měly řešit přímým jednáním mezi politickými stranami. Děsí a odpuzují nás nesmyslné teroristické útoky, zvláště použití strašlivých sebevražedných útoků předáky Palestinské samosprávy. Válka nic neřeší. Vyhráli jsme už 5 válek a Palestinci stále odmítají mluvit o míru. 7.9.2001 9:47
OTÁZKA: Doufam ze vam nakonec nepovoli nervy a neprovedete to, z ceho vas palestinci neustale obvinuji - napr. ted naposledy na konferenci o rasismu. Nechapu jak nekdo muze sympatizovat s teroristickymi praktikami palestincu. Preji vam a vasi zemi mnoho stesti ! Axal
ODPOVĚĎ: Děkuji Vám za Vaši podporu. Já osobně nechápu, jak mohou civilizované národy přehlížet odsouzeníhodné teroristické činy proti nevinným civilistům. Izrael jen brání své občany proti nesmyslnému násilí. 7.9.2001 9:48
OTÁZKA: muze v ozbrojenych silach izraele slouzit i cizinec, paklize se rozhodne v izraeli zit? deja vu
ODPOVĚĎ: Do izraelské armády jsou povoláváni pouze izraelští občané. 7.9.2001 9:48
OTÁZKA: Jak si sami obcane Izraele a vy sama vysvetlujete, ze ma Izrael tolik nepratel? Barbucha
ODPOVĚĎ: Po mnoha válkách má Izrael v současné době mírovou dohodu s Jordánskem a s Egyptem. Věříme, že mírové dohody budou nakonec podepsány i se Sýrií a s Palestinci. Některé arabské a muslimské země, jako Irák a Irán, zatratily Izrael navěky a pokračují v podpoře terorismu proti izraelskému obyvatelstvu. Arabská liga a Organizace muslimských států proti nám bojují v OSN, kde mají převahu a chovají se jako nekompromisní nepřátelé, kteří odmítají přijmout legitimní existenci Izraele na Středním východě. 7.9.2001 9:48
OTÁZKA: Dobrý den, válka mezi Palestinci a Izraelem je náboženská, tudíž NEMÁ politické řešení. To vám musí být přeci jasné. Historie nám nabízí jenom jediné východisko jak z toho ven, jeden národ bude muset zcela vyhladit ten druhý, slabší. Držím palce Izraeli. Elanius
ODPOVĚĎ: Po hrůzách holocaustu by vás slovo „vyhlazení“ nemělo ani napadnout! Konflikt je politický, nikoliv náboženský. Někteří Arabové se pokoušejí udělat z něj džihád, svatou válku, ale daří se jim jen přesvědčovat další a další mladé muže, aby se stali sebevražednými lidskými bombami. Myslím si že obě společenství by měla být schopna žít vedle sebe v míru. 7.9.2001 9:49
OTÁZKA: Nemate pocit, ze hlavni prekazkou dohody s Palestinci (mimo historickych souvislosti) je to, ze vy jste liberalni parlamentni demokracii a arabske zeme ne ? Jira
ODPOVĚĎ: Rozdíl mezi izraelským vládním systémem, jeho politickým prostředím a demokratickou společností a samosprávou na palestinských územích se v této chvíli zdá být nepřekonatelný. Mírový proces, tak jak byl pojat v rámci smlouvy z Osla, v sobě zahrnoval také naději na všestranný rozvoj národa, na ustavení legislativních, výkonných a dalších potřebných institucí na palestinských územích. Vlna násilí, která přišla před rokem, zastavila veškerou snahu o zavedení právního řádu ve všech oblastech. Dnes tu vidíme jen chaos, korupci zoufalství a zkázu. 7.9.2001 9:49
OTÁZKA: samotny jeruzalem je predmetem sporu rady cirkvi, ktere si delaji narok na 'bozi hrob', jednotlive chramy atp -> vyviji rekneme vatikan resp hlavy ostatnich cirkvi dostatecnou aktivitu pro brzky mir? deja vu
ODPOVĚĎ: Otázka Jeruzaléma se musí řešit v rámci jednání o konečném uspořádání. Vatikán a ostatní církve mají ve městě své zástupce a mise a jistě si uvědomují, že jak svoboda vyznání, tak volný přístup ke všem svatým místům je součástí politiky, kterou Izrael uskutečňuje od války v roce 1967. 7.9.2001 9:49
OTÁZKA: Jaký máte pocit z chování čechů k židům zde v česku?? studna
ODPOVĚĎ: sem cizinka a jsem v této zemi hostem - o jejích sociálních problémech mnoho nevím. Já sama se tu cítím velmi dobře. 7.9.2001 9:50
OTÁZKA: Rad si ctu jako protivahu zprav pochazejicich vetsinou z Reuters (ktere mi pripadaji velmi protiizraelske) clanky v Jeruzalem Post na internetu (www.jpost.com). Doporucila byste jeste jina anglicky hovorici Izraelska internetova media? Arnost
ODPOVĚĎ: Doporučuji vyhledat na Internetu také anglickou verzi listu Ha´aretz www.haaretz.com nebo Jerusalem Report www.jrep.com Zajímavé informace o můžete najít také na stránkách Izraelského ministerstva zahraničí www.mfa.gov.il 7.9.2001 9:50
zpět na osobnost