Moravan Otrokovice je zatím jedinou českou firmou ze sedmi zájemců o koupi LETu, který složil kauci.
"Zhruba týden už děláme v LETu zevrubnou prohlídku a audit," potvrdil obchodní ředitel Moravanu Tomáš Štefánek.
Správkyně konkursu LETu Zlatava Davidová tvrdí, že má informace, podle nichž budou i další firmy skládat kauci a dělat prohlídky. "Dokonce se ozvali další tři zájemci, z toho jeden ze Švýcarska a jeden z Korey. Pro ně je však již pozdě, protože první kolo výběrového řízení skončilo 23. dubna," poznamenala Davidová.
Mezi zájemci o LET je Američan Glenn Kirbo, kunovická firma Evektor-Aerotechnik, která se specializuje na vývoj letounů, nadnárodní koncern EADS, který vyrábí stíhací letouny Eurofighter a také vlastník práv na nákladní letoun Loadmaster, na jehož vývoji se v Letu pracuje, americká společnost GATX.
GATX spolupracuje s výrobcem stíhaček Gripen, společností BAE Systems. "Tým Gripen spolupracuje s celou řadou společností na vývoji zákaznických modernizačních programů pro letoun L 410 vyráběným Letem Kunovice," potvrdila Magdalena Hortová z agentury Best Comminications Group, která koncern BAE Systems zastupuje.
Do konce června má vytvořen užší výběr z přihlášených firem, z nichž jedna nakonec bude vybrána jako vítěz tendru.
"Věřím, že bude vybrán správný zájemce a v létě by se mohla uzavřít kupní smlouva. I když jednání budou ještě dlouhá a budou se řešit různé drobnosti," míní Davidová.
LET je v konkursu od 24. října 2000 a návrh na něj podala americká firma Pan Pacific Airways, pracovníci frimy, státní Konsolidační banka a pak se připojil i Výzkumný a zkušební letecký ústav Praha.
LET je výrobcem malých dopravních turbovrtulových letounů L410 a L420, jednomístných a dvoumístných kluzáků L23 a L33 a subdodavatelem pro leteckou i neleteckou strojírenskou výrobu.