Nový letoun je určen především pro manévrový vzdušný boj, pro boj s cíli mimo vizuální kontakt, ale i pro přepadové stíhací úkoly v rámci protivzdušné obrany. Druhotně má být použitelný k ničení pozemních cílů.
Takřka finální výrobek je vybaven speciálními monitorovacími zařízeními, které budou v následujících týdnech zaznamenávat veškeré technické informace a manévry při testovacích letech. Experti pak budou údaje vyhodnocovat.
"Od letu prvního prototypu jsme tady v Manchingu všichni udělali postupně mnoho kroků, aby jsme se dočkali dnešního úspěchu. Je to důležitý milník před tím, než začně sériová výroba Eurofigteru v druhé polovině roku 2002," prohlásil pro magazín Defence system daily po prvním letu prezident společnosti EADS Military Aircraft Aloysius Rauen.
Testovacímu letu v Německu předcházela nedávná podobní letová zkouška modelu IPA 2 v Itálii. Britský model IPA 1 má zatím zpoždění. Podle dostupných informací totiž trápí experty motory, které má britský Eurofighter používat.
Na vývoji a výrobě letounu se podílejí čtyři evropské země - Německo, Španělsko, Itálie a Velká Británie. Projekt Eurofighter Typhoon je řízen Správní agenturou NATO pro Eurofighter a Tornado (NETMA), která byla založena pro dohlížení nad zásobovacími požadavky vzdušných sil všech čtyř partnerských zemí.
V Německu a ve Španělsku výrobu řídí společnost EADS, v Itálii konsorcium Alenia Aeronautica/Finmeccanica a v Británii společnost BAE systems.
Na vývoji a výrobě nového evropského bojového letounu se oficiálně dohodli náčelníci generálních štábů zúčastněných zemí v lednu 1994. První prototyp letounu Erofighter DA1 vzlétl jen o dva měsíce později 27. března 1994 v Německu.
- čtvrtek 18. dubna 2002