V aktuálním průzkumu agentury STEM/MARK odpovědělo kladně na otázku, zda souhlasí se způsobem, jakým se snaží taxikáři domoci svých práv, pouze dvacet jedna procent z více než tisíce dotázaných.
Průzkum probíhal během posledního únorového víkendu, tedy až poté, co taxikáři ve velmi krátké době třikrát za sebou blokovali pražské ulice, čímž způsobili četné dopravní komplikace.
Nejdříve citelně zpomalili dopravu na pražské magistrále a o pár dní později kvůli nim středem města několik hodin projížděly jen s velkými obtížemi také tramvaje. Stejná situace se opakovala i tento týden v pondělí.
Tazatelé se Pražanů vyptávali i na jejich osobní zkušenosti s klasickými taxikáři a také řidiči, kteří jezdí pro aplikace typu Uber. Výsledky ukazují, že jsou obyvatelé metropole více nakloněni aplikacím. Celkem 56 procent z nich je s nimi velmi, nebo alespoň spíše spokojeno. Naproti tomu se službami taxikářů je spokojeno jen 45 procent lidí.
Výzkum nicméně nerozlišoval společnosti Uber a Taxify od firem, jako je například Liftago, která je sice chápána spíše jako „aplikace“, ale jezdí pro ni jen licencovaní taxikáři, čímž se naopak podobá klasickým dispečinkům.
Téměř osmdesát procent dotázaných si pak myslí, že aplikace typu Uber přispívají ke zlepšení pražských služeb v oblasti přepravy.
Další otázka směřovala k tomu, co cestující na zmíněných aplikacích nejvíce oceňují. Nejčastěji respondenti chválili férovou cenu a poté možnost objednat jízdu jedním kliknutím v mobilní telefonu, platbu přímo přes aplikaci a transparentnost.
Otázkou tak zůstává, čeho chtějí vlastně taxikáři protesty dosáhnout. Vláda totiž i přes jejich protesty nakonec přistoupila k vytvoření obsáhlejší novely zákona, jejíž příprava však bude trvat přibližně rok, a sympatie veřejnosti, jak je vidět z průzkumu agentury, si taxikáři také nezískali.
A co je pro ně možná nejhorší, společnosti jako Uber a Taxify po dřívějších protestech oznámily, že se díky taxikářským demonstracím rapidně zvyšuje počet cestujících i řidičů, kteří mají zájem tyto aplikace využívat.