Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Průzkum: 3 % Čechů považuje internetovou reklamu za užitečnou, 70 % se ji snaží omezit

  8:31aktualizováno  17:32
Digitální agentura AITOM se ve svém nejaktuálnějším výzkumu zaměřila na to, jak Češi vnímají internetovou reklamu. Zjistila například, že až 90 % Čechů si přeje, aby bylo reklamu možné vypnout úplně, a vyhodnotila, že k nákupu motivuje pětkrát více ženy než muže.

| foto: PexelsMediahub

Až 41 % Čechů vnímá internetovou reklamu jako otravnou či všudypřítomnou, jen 3 % ji toleruje jakožto nutné zlo a stejné množství uživatelů (3 %) ji považuje za cílenou nebo dokonce užitečnou. Více působí na ženy, ke koupi motivuje 5 % z nich. V případě mužů se jedná pouze o jedno procento. Dle věku je nejúčinnější ve skupině mezi 30. a 44. rokem života, ke koupi motivuje 4 % z nich. V kategoriích 18-29 let a 45-59 let podobně ovlivňuje jen 2 % lidí.

Vliv má vzdělání i místo bydliště

Pouze 21 % Čechů tvrdí, že je internetová reklama upozorní na věci, které hledají. S takovým tvrzením souhlasí 13 % lidí z Prahy, 23 % lidí z Čech a 23 % lidí z Moravy. Smýšlení se liší i na základě vzdělání. S výrokem výše souhlasí 24 % lidí bez maturity, 22 % lidí s maturitou a pouze 15 % lidí s dokončeným vysokoškolským vzděláním. 26 % zúčastněných se také shoduje na tom, že se právě díky reklamě dozvěděli o něčem, co je zajímá. Geograficky tvrzení podpořilo 20 % lidí z Prahy, 29 % lidí z Čech a 24 % lidí z Moravy.

Téměř polovina účastníků průzkumu (43 %) je toho názoru, že reklama na internetu odvádí jejich pozornost. S takovým tvrzením souhlasí ve větším měřítku muži (49 %), u žen je číslo nižší (37 %). Míra souhlasu záleží také na věku. Stejně uvažuje 39 % lidí mezi 18. a 29. rokem života a 38 % lidí ve věku 30 - 44 let. Lidem mezi 45. a 59. rokem to tak připadá nejvíce, s výrokem souhlasí 55 % z nich.

Češi chtějí reklamu omezit

17 % Čechů poté uvedlo, že kvůli reklamě občas zapomenou, proč danou stránku vůbec navštívili. K takovému rozptýlení jsou náchylnější ženy a to téměř dvakrát více. S tvrzením souhlasilo 22 % z nich, zatímco na straně mužů se jedná pouze o 13 %. 68 % žen poté vadí reklamy při sledování videa na Youtube, mezi muži se jedná jen zhruba o polovinu (51 %). Tento jev nejvíce trápí skupinu mezi 18. a 29. rokem (65 %), věkové kategorie 30 - 44 let a 45 - 59 let jsou na tom podobně (54 % a 56 %).

Obecně zastává 90 % Čechů názor, že reklamu na internetu by mělo být možné vypnout úplně, omezit se ji pokusilo už 70 % z nich. Nejpopulárnějším řešením je blokování reklamy pomocí AdBlocku (nastavilo 48 % dotázaných), poté vymazání souborů cookies (29 %) a volba jiného prohlížeče (21 %). Programy na blokování reklamy hojně využívají hlavně muži (58 %), u žen se číslo snižuje na 36 %.

AITOM

AITOM

Autor:


ROZSTŘEL: Musíte sebrat odvahu a se žralokem bojovat, řekl filmař žraloků

Hlavní zprávy

Nejčtenější

V italském Janově se zřítil dálniční most, zemřelo 35 lidí

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se zřítilo několik desítek...

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se v poledne zřítil asi 80metrový úsek mostu. Podle poslední bilance...

Konflikt na koupališti v Dubí se odehrál jinak, tvrdí noví svědkové

Koupaliště v Dubí na Teplicku v den incidentu. NEPOUZIVAT

Zcela jiným způsobem popisují incident na koupališti v Dubí svědci, které oslovil server Romea.cz. Podle nejen romských...



Najednou zmizela cesta. A byl jen pád, líčí český řidič tragédii v Janově

Vrak kamionu české přepravní společnosti Sped - it, který se v italském Janově...

„Najednou zničehonic zmizela cesta. A nebylo nic, jen pád. Myslel jsem, že zemřu. Jsem strašně šťastnej, že jsem to...

Žraloci v Egyptě útočí, cestovky mlčí. V moři je prostě živo, argumentují

Žralok tygří (Galeocerdo cuvier). Ilustrační foto

Cestovní agentury nedostatečně informují o žralocích u Egypta, tvrdí turista, který se sám na podzim roku 2017 s...

V Dubí to vře, muže na místním koupališti napadli „přespolní“

Opuchlá tvář, podlitina pod okem, sešité víčko a ústní koutek - tak vypadá po...

Původně malicherná rozmíška mezi dvěma dětmi na brouzdališti v Dubí spustila konflikt, jehož následky bude město řešit...



Další z rubriky

Módní bible Vogue přichází do Česka, titulní stránka patří Olze Havlové

Výtisk prvního československého čísla časopisu Vogue. Jsou na něm holá záda...

Poprvé v historii se magazín Vogue objevuje v československé verzi. První číslo vychází v pátek 17. srpna a jeho...

Finální verze české hry Factorio by měla být do roka

Česká budovatelská hra Factorio by měla být zcela hotová v létě příštího roku. Již nyní je prodáno kolem 1,5 milionu...

Soud projednával žalobu Marešové na televizi Nova

Kvůli označení jako \"sestra smrt\" nebo \"vraždící sestra\" žaluje zdravotní sestra Věra Marešová TV Nova. Marešová,...



Najdete na iDNES.cz