Průzkum: 3 % Čechů považuje internetovou reklamu za užitečnou, 70 % se ji snaží omezit

  8:31aktualizováno  17:32
Digitální agentura AITOM se ve svém nejaktuálnějším výzkumu zaměřila na to, jak Češi vnímají internetovou reklamu. Zjistila například, že až 90 % Čechů si přeje, aby bylo reklamu možné vypnout úplně, a vyhodnotila, že k nákupu motivuje pětkrát více ženy než muže.

| foto: PexelsMediahub

Až 41 % Čechů vnímá internetovou reklamu jako otravnou či všudypřítomnou, jen 3 % ji toleruje jakožto nutné zlo a stejné množství uživatelů (3 %) ji považuje za cílenou nebo dokonce užitečnou. Více působí na ženy, ke koupi motivuje 5 % z nich. V případě mužů se jedná pouze o jedno procento. Dle věku je nejúčinnější ve skupině mezi 30. a 44. rokem života, ke koupi motivuje 4 % z nich. V kategoriích 18-29 let a 45-59 let podobně ovlivňuje jen 2 % lidí.

Vliv má vzdělání i místo bydliště

Pouze 21 % Čechů tvrdí, že je internetová reklama upozorní na věci, které hledají. S takovým tvrzením souhlasí 13 % lidí z Prahy, 23 % lidí z Čech a 23 % lidí z Moravy. Smýšlení se liší i na základě vzdělání. S výrokem výše souhlasí 24 % lidí bez maturity, 22 % lidí s maturitou a pouze 15 % lidí s dokončeným vysokoškolským vzděláním. 26 % zúčastněných se také shoduje na tom, že se právě díky reklamě dozvěděli o něčem, co je zajímá. Geograficky tvrzení podpořilo 20 % lidí z Prahy, 29 % lidí z Čech a 24 % lidí z Moravy.

Téměř polovina účastníků průzkumu (43 %) je toho názoru, že reklama na internetu odvádí jejich pozornost. S takovým tvrzením souhlasí ve větším měřítku muži (49 %), u žen je číslo nižší (37 %). Míra souhlasu záleží také na věku. Stejně uvažuje 39 % lidí mezi 18. a 29. rokem života a 38 % lidí ve věku 30 - 44 let. Lidem mezi 45. a 59. rokem to tak připadá nejvíce, s výrokem souhlasí 55 % z nich.

Češi chtějí reklamu omezit

17 % Čechů poté uvedlo, že kvůli reklamě občas zapomenou, proč danou stránku vůbec navštívili. K takovému rozptýlení jsou náchylnější ženy a to téměř dvakrát více. S tvrzením souhlasilo 22 % z nich, zatímco na straně mužů se jedná pouze o 13 %. 68 % žen poté vadí reklamy při sledování videa na Youtube, mezi muži se jedná jen zhruba o polovinu (51 %). Tento jev nejvíce trápí skupinu mezi 18. a 29. rokem (65 %), věkové kategorie 30 - 44 let a 45 - 59 let jsou na tom podobně (54 % a 56 %).

Obecně zastává 90 % Čechů názor, že reklamu na internetu by mělo být možné vypnout úplně, omezit se ji pokusilo už 70 % z nich. Nejpopulárnějším řešením je blokování reklamy pomocí AdBlocku (nastavilo 48 % dotázaných), poté vymazání souborů cookies (29 %) a volba jiného prohlížeče (21 %). Programy na blokování reklamy hojně využívají hlavně muži (58 %), u žen se číslo snižuje na 36 %.

AITOM

AITOM

Autor:

Většina Angličanů věří, že se EU rozpadne, řekl politolog v Rozstřelu

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Po střelbě ve Štrasburku jsou tři mrtví, útočník je stále na útěku

Policie hlídkuje v centru Štrasburku, kde útočník zabil několik lidí...

Tři lidi zastřelil v úterý večer v centru Štrasburku útočník, který je nyní stále na útěku a možná i mimo Francii....

Nemocnici obsadila policie. Taxikář oznámil, že tam vezl vrahy čerpadlářky

Heliport ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Zásahová jednotka, policisté v civilu i běžné hlídky ve čtvrtek dopoledne prohledávali Fakultní nemocnici v Hradci...

Demonstrace žlutých vest v Paříži i Bruselu. Policie zatkla stovky lidí

Demonstranti ve žlutých vestách se navzdory zákazu sešli na hlavní pařížské...

Ve Francii vypukly v sobotu další násilné protesty. Policie v centru Paříže nedaleko bulváru Champs-Élysées proti...

Za nadávky v TV Barrandov podala ČT trestní oznámení. Soukup se směje

Jaromír Soukup ve svém pořadu na TV Barrandov

Česká televize se právně ohradila proti obsahu vysílání TV Barrandov, podává trestní oznámení. Veřejnoprávnímu médiu se...

Ďuričko žaluje nevděčnou dceru. Dal jí domy za miliony, ona ho zavrhla

Bohumír Ďuričko v Justičním areálu Na Míčánkách

Bývalý pražský hoteliér Bohumír Ďuričko, který dostal 12,5 roku za vraždu Václava Kočky mladšího a z věznice byl...

Další z rubriky

Kvůli Fischerovu konci na Vltavě se sejde senátní mediální komise

Situací ohledně vedení stanice Českého rozhlasu Vltava, jejíž šéfredaktor Petr Fischer nuceně končí, se bude příští...

Soukup má opět nový pořad a opřel se do novinářů

Jaromír Soukup v pořadu Moje zprávy na TV Barrandov

Ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup má další pořad. Na obrazovkách se ve středu objevila jeho už jedenáctá relace Moje...

Za nadávky v TV Barrandov podala ČT trestní oznámení. Soukup se směje

Jaromír Soukup ve svém pořadu na TV Barrandov

Česká televize se právně ohradila proti obsahu vysílání TV Barrandov, podává trestní oznámení. Veřejnoprávnímu médiu se...

Najdete na iDNES.cz