"Zjistili jsme těsně před obnovením provozu, že někdo ukradl z podzemí měděné propojky, bez nichž nefungují semafory. Nakonec se nám je sice podařilo znovu sehnat, ale bylo to jentaktak," vypráví Karel Opravil z firmy AŽD, která se na rekonstrukci metra podílí.
Jak se zloději do uzavřeného podzemí dostali, to nikdo netuší. Podle Opravila se zaměřili především na stanici Můstek, okolí Florence a Křižíkovy.
Technici počítali s tím, že po očištění a opravě použijí původní propojky. Jenže ty někdo stačil ukrást ještě předtím, než se opraváři po vyčerpání vody do podzemí vůbec dostali.
"Nepochopím, jak tam ti lidé mohli vlézt. Ale jakmile jsme tam dali nové měděné propojky, ukradli je znovu," říká Opravil.
Šéf kriminální policie Prahy 3 Aleš Haisl uvádí, že podobné případy policie vyšetřuje často. Ale přímo v tunelech metra se něco podobného zatím nestalo.
"Je to podobný problém jako s bazary. Majitelé sběren drahých kovů nekontrolují, odkud má člověk věci nabízené k odprodeji, protože jim to zákon nenařizuje. Přitom u některých součástek je úplně jasné, že jsou kradené," řekl Haisl.
Mluvčí Dopravního podniku Eva Dydová potvrzuje, že vedení podniku kvůli zlodějům posílá do podzemí velké množství pracovníků bezpečnostních agentur.
"Dělníci, kteří se v prostorách pohybují, musí mít na sobě montérky s logem firmy a visačku a kdykoli se musí ochrance tímto dokladem prokázat," uvádí Dydová. Opatření však krádežím nezabránila.