Lidé ze Semanína mají strach zejména ze zhoršení životního prostředí ve vsi a jejím okolí. „Chceme napsat další dopis krajským zastupitelům. Pokud vím, chystá se i petice obyvatel,“ řekl starosta obce Jan Smola, který je zároveň i členem sdružení, které chce zabránit stavbě silnice přes neporušenou krajinu.
Územní plán a tím pádem i konečnou podobu trasy R35 budou mít na programu zastupitelé kraje poprvé v červnu, rozhodnutí padne koncem roku.
Bez potíží se tak kvůli protestu Semanínských neobejde ani střední varianta, která prochází optickým středem mezi jižní a severní trasou budoucí R35 a která měla být kompromisem přijatelným pro všechny.
„Jednu z variant vybere zastupitelstvo kraje, v každé variantě jsou jistě problematické úseky. Rychlostní silnice tady bude stát pro příští generace,“ řekl radní zodpovědný za dopravu Jiří Kubínek.
Zástupci ekologických hnutí s námitkami obcí naopak souhlasí a považují stavbu nové silnice za jizvy na tváři země.
„Budoucí silnice R35 je naším stálým nepřítelem a děláme všechno proto, aby alespoň co nejméně zasáhla přírodu. Pokud nás obce osloví, budeme se snažit je v jejich boji podporovat,“ řekl Dan Dostál z ekologického hnutí Nesehnutí.
Semanín by podle starosty Smoly byl ze dvou stran obklopen projektovanou novou rychlostní silnicí a totálně tak odříznutý od přírody.
Střední trasa silnice R 35 plánovaná po trase Sloupnice – Člupek – Pazucha – Semanín – Třebovice sice obcí Semanín přímo neprochází , ale měla by vést v těsné blízkosti její bytové zástavby.