Zdá se jim, že překročila hranice vkusu a únosnosti. O její stažení usilují senioři z Ostravy.
„Reklama šíří násilí, v tomto případě hraničící až s terorismem, proto musí skončit,“ říká osmdesátiletý ostravský výtvarník Karel Haruda.
Je členem ostravského sboru seniorů, jejichž jménem si na reklamu stěžoval koordinátor sboru, ostravský praktický lékař a geriatr Hugo Přibyl.
Požádal dopisem Radu pro reklamu, aby zastavila vysílání spotu, jehož obsah považuje za neetický, znevažující seniory a podporující konfrontaci mezi generacemi. Hugo Přibyl tvrdí, že násilí vůči seniorům se v reklamě stupňuje.
Reklama na lupínky přitom pobouřila nejen seniory, ale i mladší lidi včetně jeho ženy a třináctileté dcery. I to byl důvod, který ho přiměl protestovat proti vysílání spotu.
"Naše dcera, která má ke starým lidem dobrý vztah, prohlásila, že ta reklama je odporná," potvrzuje lékařova manželka, psycholožka Zora Přibylová.
"Souhlasím s dcerou. Ve spotu je množství samoúčelné, zesměšňující agrese," tvrdí žena.
Reklamu, která dráždí nejen seniory, už začali řešit představitelé Rady pro reklamu i Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
"Zabýváme se tím. O tom, zda reklama je, či není etická, rozhodne příští týden arbitrážní komise," říká prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný.
Mluvčí televize Nova Veronika Šmítková tvrdí, že před zařazením reklamy do vysílání zjišťoval zadavatel stanovisko Rady pro reklamu a ta údajně neměla s etikou problém.
Přesto se stanice, která spot vysílá, může dočkat pokuty – od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta tento týden rozhodne, zda zahájí správní řízení.