Program v hodnotě 300 milionů dolarů má čelit teroristické ideologii a naklonit zahraniční čtenáře a diváky, aby podporovali americkou politiku.
Projekt, který povedou experti pro psychologickou válku na velitelství speciálních operací, se bude týkat celého světa, včetně spojenců a zemí, kde USA nevedou ozbrojený konflikt.
Představitelé podílející se na programu řekli USA Today, že nemíní tajně dostávat do zahraničních médií falešné zprávy. Ale Pentagon nebude odhalovat svou úlohu při distribuci proamerických zpráv, řekl listu Mike Furlong, zástupce ředitele podpůrné skupiny psychologických operací.
"I když produkt nemusí mít vždy nálepku 'Made in USA', odpovíme podle pravdy, pokud se nás novináři zeptají," uvedl Furlong. Odmítl nicméně uvést konkrétní příklady "produktů", jimiž mají být články, reklamy a oznámení.
Vojáci chtějí také vést informační válku proti Al-Kajdě nejen prostřednictvím novin, webových stránek, rádií a televizí, ale i netradičními prostředky jako jsou trička a samolepky, napsal USA Today.
Na kampani se podílejí tři firmy, včetně společnosti Lincoln Group, která je nyní vyšetřována za to, že platila iráckým novinám za vydávání proamerických článků. Americká vláda může podle amerických zákonů šířit propagandu v zahraničí, ale ne v USA, napsal deník.