Projekt L-159

Ačkoliv nejsem novinář, anebo snad právě proto, chci, aby se ve sdělovacích prostředcích objevovaly objektivní informace o projektu L-159. Pan ministr obrany by si měl uvědomit, že je to velmi citlivé téma a pokud už něco "nakousne", měl by to dopovědět dokonce a neponechávat místo spekulacím. Připomeňme tedy základní fakta. Vybavení letounu L-159 avionickými systémy a pohonnou jednotkou nebyl výmysl pouze konstruktérů Aera Vodochody, ale podíleli se na něm i Letectvo AČR a politická reprezentace tohoto státu. Toto rozhodnutí bylo poplatné době a politické situaci v níž vzniklo. Servilní chování vlád páně Klausovo vůči západu a zejména USA je dostatečně známo.

Proto, když pan ministr obrany prohlásí, že avionika letounu L-159 je poruchová, měl by dodat čeho konkrétně se problém týká.

Podobně i problémy s motorem amerického výrobce. I když je v dnešní politické situaci ruská technika odmítána, nikdy nebyly s jejím provozem takové potíže, jako s "vysněnou" americkou. Počet zmetkových dílů dodávaných ze západu a procento jejich poruchovosti je mírně řečeno zarážející, uvědomíme-li si, že jde o leteckou techniku, kterážto by měla být pokud možno absolutně spolehlivá a funkční.

A působení společnosti Boeing v Aeru Vodochody? Je sice pravda, že Boeing přivedl výrobu vrtulníků S-76, ale zákroky jež ve firmě provádí, povedou pokud to takhle půjde dál k likvidaci projektu L-159 a možná i Ae-270. Rozhodovací pravomoci, které byly uděleny "poradcům" od Boeingu totiž zřejmě neodpovídají jejich znalostem a schopnostem. Připomeňme si jen pár českých firem, které již američané poškodili nebo úplně zlikvidovali (např. Tatra Kopřivnice, Let Kunovice)

Závěrem bych chtěl vyzvat všechny, kteří se touží k podobným tématům vyjadřovat, aby vážili slova více než kdy jindy. Letadlo není houska. Stojí hodně lidského úsilí než vznikne a taky spoustu peněz.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video