Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prodám zničený nábytek

  0:01aktualizováno  0:01
Kdyby to byla pravda, kouzelníci by za takový trik určitě dobře zaplatili. Oknem vytopeného domu měla loňská srpnová povodeň odnést vybavení domácnosti. Na tom by nebylo ještě nic zvláštního. Jenže v okně, kterým měly věci zmizet, byla pevná mříž.

Je to jen jeden z desítek pokusů, kterými se lidé snažili při likvidaci povodňových škod podvést pojišťovny.

"Naši klienti zkoušeli i jiné věci. Chtěli například zaplatit dvě zničené kuchyňské linky, které však měly být v místnosti, kam by se vůbec nevešly. Často lidé zkoušeli podvádět s datem smlouvy. Klient ve skutečnosti uzavře smlouvu až tři dny po povodních a potom přijde se svědkem a tvrdí, že pojistka byla uzavřena ještě před záplavami," popisuje zkušenosti s podvody mluvčí pojišťovny Kooperativa Marek Vích.

Podobné zkušenosti mají i další pojišťovny, ale podrobnosti si raději nechávají pro sebe. "Odhalováním podvodů se zabývají naši specialisté, ale do jejich kuchyně nahlédnout nedáváme. Lidé jsou v tomto směru bohužel velmi učenliví a mohli by tyto informace zneužít," uvedl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Některé jednoduché pokusy o podvod byly loni v létě natolik rozšířené, že na ně narazili zástupci prakticky všech pojišťoven. Nepojištění lidé například velmi levně prodávali vodou poničený nábytek těm, kteří pojištění byli, a pokoušeli se tyto věci zahrnout do nahlášených škod.

Majitelé autobazarů zase občas zkoušeli prodat ojeté vozy raději "velké vodě" než motoristům. "Stalo se, že v době, kdy už bylo naprosto jasné, že se určitá lokalita zaplaví, odmítl z ní majitel servisu odvézt auta s tím, že je přece má pojištěná. V takovém případě jsme mu škodu zaplatit nemohli, protože nešlo o nahodilost," nabízí jeden z případů Bálek.

"Když nám majitel autobazaru tvrdí, že má zatopených šedesát aut a o povodňové vlně věděl tři dny dopředu, samozřejmě se ptáme proč," přidává další zkušenost Vích.

Pojišťovně Generali se zase zdály podezřelé dva případy, kdy klienti tvrdili, že jim domy vyplavila nejen povodeň, ale současně i prasklé vodovodní potrubí. "Pojistné plnění za povodeň bývá omezené a tohle byl pokus, jak získat odškodnění v plné výši," sdělila mluvčí Generali Martina Kurfirstová.

Odhalené podvody si pojišťovny se svými klienty vyřešily samy. Přestože by mohly, policii je nehlásily. Trestní zákon totiž takovou povinnost nikomu neukládá. Podle odhadů pojišťoven se je klienti pokusili obrat o desítky milionů korun. Zároveň přiznávají, že na některé podvody vůbec nepřišly.

Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Okamurův bratr chce v Praze 8 do Senátu, má už podporu místních lidovců

Hayato Okamura je aktivním členem katolické komunity v pražských Holešovicích.

Lidovci z Prahy 8 chtějí, aby za ně kandidoval do Senátu Hayato Okamura. Pokládají ho za výraznou a silnou osobnost, a...

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zdemolované auto a strom, do kterého po smyku narazilo.

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik...

Škoda po tragickém požáru, odříznutá alpská střediska a soutěž dřevorubců

Hasiči jim pomáhali uniknout pomocí výsuvných žebříků. (20. ledna 2018)

Sledujte Zprávy iDNES.tv. Dozvíte se, jakou škodu způsobil víkendový požár hotelu v centru Prahy, kolik peněz žádá po...

Najdete na iDNES.cz