"Já tady čekám už od sedmi hodin," vykřikuje mírně naštvaný pražský spoluobčan, který marně čekal na levnou televizi. "Máte ještě to levný rádio?" otravuje hromada lidí nervózního prodavače, který neví kam dřív skočit. "No, už tady asi nejsou. Přijďte zítra nebo se ještě podívejte do jiné naší prodejny, tam by měly taky přijít." Mezitím ze suterénu vychází desítky lidí a každý drží v ruce po jednom velmi levném skvělém a jedinečném radiomagnetofonu s CD za pětset. Jako cvičené opičky se řadí u dvou pokladen desítky a desítky skoro nových spokojených spotřebitelů. Další kupující alespoň berou laciná prázdná cédéčka za šest korun a řadí se do přelidněné fronty. Během několika málo minut je zlevněné zboží fuč. Někteří smutní spoluobčané vzdychají a stále se vyptávají, kdy bude další výrobky. Obdobná situace nastala další den této jedinečné akce. Tetokrát se front utvořilo
více, protože naše nejmenovaná firma má několik obchodů v Praze, kam přišla spousta zlevněného zboží. A vše začalo znova. Na magneťáky, televize, pračky, cedéčka a další věci se čekalo jako před mnoha lety na maso, banány, pomeranče či boty a vše bylo rozebráno během chvíle. To je ale teprve začátek té pravé srandy. S blížícími se Vánocemi se roztrhne pytel s další nabídkou slev, dárků zdarma a taháků na lidi. Také díky stále se rozvíjející technice, například nové obdobě SMS - tedy MMS (Multimedia Message Service), budou všichni hodní výrobci a prodejci chtít, abychom zahodili staré spotřebiče a zakoupili si za ne-malý peníz přístroj nový, díky kterému budeme jedničkami nad ostatními a půjdeme s dobou.
Nemysleme si, že by na všech akcích a slevách prodejci nějak prodělávali. Ba naopak. Výrobní cena spotřebiče je bez mála o 60 procent menší (a určitě ještě o více), než cena za kterou si spotřebič koupíme. Samozřejmě něco stojí doprava, sklad, platy zaměstnanců, velká reklama a všechny možné další, někdy zbytečné, výdaje. Pořád ale je na čem vydělávat. Tak až půjdeme v následujících měsících nakupovat, rozmysleme si nejdříve co doopravdy potřebujeme koupit, nenechme se lacině nachytat na nabídku slev, které vlastně slevami nejsou. Vždyť každý prodejce moc dobře ví jak vydělávat. Buďme chytřejší, my - spotřebitelé, i když nemusíme mít zrovna hluboko do kapsy. V dnešní době to určitě oceníme. A vlastně spousta lidí bude muset řešit otázky bydlení - voda jim vzala všechno. Proč třeba (alespoň finačně) nepomoct zrovna jim?