"Vybírali jsme ze čtyř zájemců a nabídka společnosti Europlakat byla pro město nejvýhodnější," uvedl primátor Jan Kasl.
Primátorův náměstek a předsedy dozorčí rady Rencaru Otto Kechner je s prodejem této společnosti rovněž spokojený.
Fakta ovšem ukazují, že Rencar měl například spravovat reklamu na billboardech na městských pozemcích, vybírat za billboardy od jiných firem peníze a z těchto příjmů odvádět do městské pokladny statisíce až miliony korun ročně.
Ve skutečnosti v roce 1994 zaplatil městu za billboardy 1,39 milionu korun a obdobnou částku mělo město získat i v dalších letech.
Rencar však ve skutečnosti od roku 1995 nezaplatil městu tři roky nic a o první vyrovnání se pokusil teprve v roce 1999, kdy se o tuto firmu začali zajímat novináři.[
Kechner nedokázal odpovědět na otázku, zda vedení města vyvodilo nějaké důsledky z toho, že nikdo z úředníků na chybějící peníze od Rencaru několik let neupozornil.
"Mám rád, pokud se pohybuji v pozitivních problémech. Co pomůžu věci, když se v tom budu hrabat?" uvedl Kechner.
Podle svých slov je jednoznačně přesvědčený, že v kause Rencar pracovníci radnice nikdy žádným způsobem nepochybili.
Rencar byl původně společností, kterou mohlo prostřednictvím Dopravního podniku zcela řídit město. Této možnosti se však v roce 1994 vzdalo, když dopravce odprodal 36 procent akcií Rencaru řediteli této firmy Jiřímu Křížkovi. Stanovy společnosti Rencar přitom tomuto minoritnímu akcionáři dávaly neobvykle velké pravomoci. Křížek například mohl jakékoli rozhodnutí blokovat, protože mu patří více než jedna třetina akcií a k zásadním rozhodnutím bylo zapotřebí dvoutřetinové většiny, kterou Dopravní podnik neměl.
Prodeji akcií Jiřímu Křížkovi předcházel ještě jeden velmi důležitý právní akt, když představenstvo Dopravního podniku snížilo základní jmění společnosti Rencar z deseti na tři miliony korun. Cena, za kterou Křížek šestatřicet procent akcií Rencaru zaplatil, se pak odvíjela také od nové, tedy nižší hodnoty společnosti.
Jiří Křížek nechtěl prodej firmy hodnotit. "Teď jsem na služební cestě a budu na vás mít čas nejdříve v pátek," uvedl. Již dříve tvrdil, že Rencar vytvořil za deset let pro Dopravní podnik čistý zisk přibližně 450 až 470 milionů korun.