Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

  6:21aktualizováno  7:30
Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Před vyplutím a po cestě k prvnímu pražskému zdymadlu musela obsluha lodi zlikvidovat letní terasu na vrchu plavidla, a to kvůli nízkému profilu Hlávkova mostu. Jinak by se pod něj loď nevešla. Na záběrech tak bylo patrné, jak po částech skládají rejdaři zábradlí terasy, čímž snížili výšku lodi zhruba o metr.

Pro takto rozměrnou loď jsou navíc zdejší komory jen tak tak. Zatímco plavidlo má na délku 95 a na šířku 10,5 metru, větší ze dvou komor nabízí rozměry jen o málo větší: 97 metrů na délku a 11 metrů.na šířku. Loď ji tak téměř dokonale vyplnila, na každé straně ji ke stěnám zbývalo jen pár centimetrů.

Fotogalerie

Vyrovnání hladin v komoře trvalo jen pár minut, krátce po čtvrt na osm se tak loď mohla vydat dál směrem na Berlín. První zastávku má v českých Litoměřicích.

Jen v Praze musí loď překonat po své cestě ještě jedno zdymadlo, a to Podbaba-Troja na říčním kilometru 43,5 (Štvanice je na 50,69 km). I zde to bude mít loď přinejmenším z pohledu šířky jen natěsno: větší z komor má také 11 metrů na šířku, zato na délku nabízí celých 135 metrů.

Elbe Princesse, kolesový říční hotel s úctyhodnými rozměry, do Prahy poprvé dorazil v úterý. Cestující na zpáteční cestu do Berlína posádka přivítala už ve čtvrtek v podvečer, poté jim byla představena celá posádka lodi. První noc zájemci o devítidenní plavbu do německé metropole strávili na lodi přímo v kotvišti v centru Prahy (více o kolesové lodi Elbe Princesse čtěte zde).

Cesta do Berlína lodi trvá devět dní, celkem propluje deseti historicky zajímavými městy na české i německé straně. Díky nízkému ponoru (max 1,1 metru) se vypořádá i s nízkým staveb hladiny, který je typický pro Labe zejména v oblasti kolem Děčína. Cestující za plavbu na komfortní lodi zaplatí v přečtu nejméně 46 tisíc korun.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Pražský imám představoval méně přívětivou tvář islámu, říká arabista

Muslimský duchovní vůdce Sámer Shehadeh v sídle Islámské nadace v Praze v roce...

Policie obvinila bývalého pražského imáma Sámera Shehadeha z podpory terorismu. Spolu s ním i jeho bratra Omara, který...

Středočeský výbor ROP čeká po bitvě o Čapí hnízdo přeobsazení

Středočeský kraj má novou koalici, dohodu podepsaly ANO, ČSSD a KSČM. Potvrdila...

Výbor regionální rady ROP Střední Čechy, který odmítl vyjmout projekt Čapí hnízdo z evropského financování, čeká...

Studenti z Třebíče smontují auto pro silničáře, výrobci tomu nevěřili

Limitovaná edice nákladního vozu Tatra Phoenix Präsident připomíná 120 let od...

Studenti třebíčské průmyslové školy budou vlastními silami stavět nákladní auto. Za 1,65 milionu korun ho pro ně koupí...

Najdete na iDNES.cz