Podle Crocodille budou v nové show VyLovení soutěžit lososi v bazénku

Podle Crocodille budou v nové show VyLovení soutěžit lososi v bazénku | foto: Alexander Dobrovodský, iDNES.cz

Primu rozzlobil prodejce baget, parodoval VyVolené

  • 50
Televizi Prima pobouřila firma, která pro propagaci svých baget údajně zneužila značku reality show VyVolení. Firma Crocodille na letácích paroduje novinové zprávy a jedna z nich tvrdí, že stanice pořad ruší, aby místo něj nasadila VyLovené. Televize zvažuje právní kroky.

Text fiktivní zprávy o show VyLovení se odvolává na skutečnou osobu, obchodního ředitele Primy Petra Chajdu.

"Účinkovat v ní bude hejno lososů. Ryby budou žít v zahradním bazénu s protiproudem, kde budou plnit různé úkoly. Na konci každého týdne pak jednoho lososa vyloví rybář. Losos, který v bazénu zůstane jako poslední, vyhraje hlavní cenu,“ vkládá leták do úst Chajdovi.

Pointou je nabídka bagety. "Přijďte i Vy na chuť lososům a dejte si křupavou bagetu s plátky uzeného lososa, čerstvým sýrem, majonézovým dresinkem a ledovým salátem za VyLepšenou cenu," láká výrobce obloženého pečiva.

Televizi se reklama nelíbí. "Prima odmítá jakoukoliv spojitost s článkem zveřejněným v síti občerstvení o zrušení reality show VyVolení - Noví Hrdinové," sdělil iDNES.cz Petr Chajda.

"Jednoznačně se jedná o guerilla marketingovou komunikaci založenou na síle značky, kterou VyVolení mají," doplnil. Show má registrovanou značku, a její použití tak podléhá souhlasu vlastníka. "Prima proto zvažuje, že bude požadovat kompenzaci za zneužití značky."

Je to parodie, brání se firma
Crocodille se brání tím, že šlo o nadsázku, navíc časově omezenou akci, při které se pravidelně nabízí některý z výrobků za zvýhodněnou cenu. Text se objevuje pouze na reklamních materiálech v prodejnách Bageterie Boulevard.

"Akce se mění jednou za dva týdny, je vždy doprovázena 'článkem' vtipně a s nadsázkou parodujícím aktuální společenskou kauzu," sdělil iDNES.cz člen marketingu Petr Maršálek.

"Použití pořadu nebyl z naší strany žádný útok a televizi jsme nechtěli v žádném případě poškodit," dodal Maršálek a zdůraznil, že akce proběhla více než před týdnem a aktuálně je nahrazena jiným článkem.

Crocodille si bral na paškál například také případ uprchlého podnikatele Radovana Krejčíře, o jehož vydání z Jihoafrické republiky Česko v posledních měsících usiluje.

Kreativec: Reklama je neetická, ale zabrala
Podle odborníka na reklamu se sice Crocodille dostal na tenký led, ale ze situace těží. "Podsouvání vymyšleného citátu skutečné osobě je zjevně za hranou. Osobně (reklamu) považuji za neetickou a sám bych ji nedoporučil," sdělil iDNES.cz Martin Charvát, šéf kreativců reklamní agentury Mark BBDO.

Uznává přitom, že akce vyvolala větší rozruch, než by odpovídalo jejímu nasazení. Guerilla marketing je termín pro reklamu, která se k člověku dostane jinak než cestou klasických médií.

"Guerilla je jen jiný výraz pro partyzány. Nevychází ale snad z nějaké nezákonnosti, jak bývá často mylně předpokládáno. I taková reklama se dá dělat v rámci etického kodexu a samozřejmě v rámci našich zákonů," vysvětlil Charvát.

"Jde o to, že pokud nás reklama překvapí (tak jako partyzán) na nějakém neobvyklém místě, kde ji nečekáme, snáze překoná blok, který si všichni vůči ní a přemíře informací vůbec vytváříme," dodal.

Guerillu z tohoto případu podle něj udělala paradoxně až reakce Primy. "Díky ní se informace dostala do médií, tedy mimo prostor vyhrazený inzerci. Jinak by se jednalo jen o standardní leták, se kterým přijde do styku pouze omezený počet lidí. Užitek z toho má samozřejmě Crocodille," vyvodil kreativec.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video