Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prima spustí na jaře druhý kanál Cool, zacílí na mladé muže

  14:43aktualizováno  14:43
Televize Prima na jaře spustí svůj druhý kanál, který dostal název Cool. Bude určen mladším mužům, což vyvrací dřívější spekulace, že dvojka mezi privátními televizemi bude chtít oslovit ženy. Na udělení licence pro kanál Cool vedení Primy ještě čeká.

Marek Singer, generální ředitel TV Prima | foto: TV Prima

Prima Cool bude vysílat přes zemské digitální TV vysílání (zkráceně DVB-T), oznámil generální ředitel Primy Marek Singer na tiskové konferenci k jarním programovým novinkám.

Pro stanici Prima Cool hodlá televize využít kompenzační licenci. Na tu má nárok poté, co přistoupila k digitalizaci vysílání a dobrovolně se vzdala svých současných analogových kmitočtů hlavní Primy.


Podívejte se, jak bude Prima od jara hypnotizovat a soutěžit s blondýnkami

Prima na jaro připravila nové pořady.

"Můžu potvrdit, že budeme začínat na začátku druhého čtvrtletí," uvedl Singer. Pořady na stanici Cool by měly zaujmout mladší diváky, čímž Prima nemyslí teenagery, ale hlavně mladší muže a částečně i ženy.

"Nečekejte žádné Velmi křehké vztahy, nic proti nim, ale jsou pro jinou cílovou skupinu," podotkl Singer. Podrobnosti o programu chce televize zveřejnit na začátku března.

Prima zvažuje, že by během jara spustila i třetí stanici s názvem Prima Klub. Ten by byl naopak určen primárně ženám. Pokud by se tak stalo, Prima by se počtem kanálů vyrovnala konkurenční Nově.

"Pokud ho budeme rozjíždět, tak vzhledem k tomu, že máme rok na spuštění od udělení licence, tak ho musíme rozjet ještě ve druhém čtvrtletí. To je poměrně rychlé rozhodnutí," uvedl Singer. Licenci pro Prima Klub získala televize loni na jaře.

Investice se vrátí, věří Singer navzdory krizi

Prima si podle svého ředitele uvědomuje, že nový kanál - a možná i dva - spouští v době světové finanční krize, jejímž důsledkem je stagnace reklamního trhu či pokles investic do reklamy.

"Je to investice do budoucna. Všichni víme, že reklamní trh v lepším případě stagnuje. Tento kanál je věc, která se bude vracet několik let," podotkl Singer. "Je to zcela jistě něco, co se v roce 2009 nezaplatí. Program bude programem originálním, není to odpad z Primy, budou to prémiové pořady, tím pádem to něco stojí," dodal.

Prima Cool je podle Singera pro televizi smysluplná a doplňující v tom smyslu, že rozšíří její diváckou základnu. Nyní je hlavní program Primy zaměřen více na ženy, novým programem tak chce Prima získat diváky z řad mužů.

Licenci pro Cool zajistí celoplošné pokrytí signálem

Prima zatím licenci pro Prima Cool nemá; Rada pro rozhlasové a televizní vysílání by o ní měla v brzké době jednat.

Pro Prima Klub televize využije licenci, na kterou měly nárok regionální televizní stanice patřící pod majitele Primy, které nyní analogově vysílají na sdílených kmitočtech s jejím hlavním programem. Podmínkou je, aby tyto regionální televize tvořily společnou síť pokrývající svým signálem minimálně třetinu obyvatel Česka.

Podmínkou pro udělení další celoplošné licence je také souhlas s Technickým plánem přechodu a závazek, že se tyto regionální stanice dobrovolně vzdají svých současných analogových kmitočtů. Uvolňováním analogových kmitočtů přitom vzniká prostor právě pro nastupující digitální zemské TV vysílání.

Autoři: ,


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Projekty na střední Moravě za 100 milionů jsou sporné, zjistili auditoři

Regionální rada regionu soudržnosti Střední Morava vydala pár dní před

Z vedení Zlínského kraje zní hlasy, aby vedení Regionálního operačního programu Střední Morava zveřejnilo seznam...

Zeman a dalších šest klíčníků vyzvedli české korunovační klenoty

Prezident Miloš Zeman během vyzvedávání korunovačních klenotů v katedrále sv....

Klíčníci v pondělí odemkli v katedrále sv. Víta Korunovační komnatu, odkud vyzvedli korunovační klenoty. Pro veřejnost...

Policie zkoumá stamilionovou reklamu firem Agrofertu na Čapím hnízdě

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku

Společnosti z holdingu Agrofert si v letech 2009 až 2013 na Čapím hnízdě objednaly reklamu za 300 milionů korun. Jenom...

Najdete na iDNES.cz