"Devět zesnulých členů posádky pocházelo z Kazachstánu a zbylí čtyři byli Íránci," řekl mluvčí íránské letecké asociace Réza Jafarzadeh agentuře IRNA s tím, že nehodu nepřežil ani pilot stroje.
Podle nových informací narostl počet raněných. Včera záchranáři hovořili o 23 lidech. Dnes uvedli, že do třech nemocnic v Mešhadu rozvezli 30 lidí. - o nehodě v Íránu si přečtěte zde
Neštěstí způsobila zřejmě velká rychlost při přistání
Vyšetřovatelé stále pátrají, jak k nehodě Iljušinu 62, který při přistávání začal hořet a narazil do zdi, došlo. Podle prvních informací byl závada na kolech stroje. Íránská státní televize také uvedla, že úřady společnosti Aria až do vyšetření nehody odňaly leteckou licenci.
Ředitel íránského civilního letectví řekl, že příčinou neštěstí zřejmě byla nadměrná rychlost, v níž letadlo přistávalo. "Mělo přistávat v maximální rychlosti 260 kilometrů za hodinu, ale ve skutečnosti mělo rychlost 320 kilometrů za hodinu," řekl Mohammad Alí Ílchaní. Letadlo se dotklo země až ve středu přistávací dráhy, a nikoli na jejím začátku. Sjelo z ní a narazilo do zdi.
Stroj prý patřil Kazachstánu a společnost Aria ho pronajímala. Mezi cestujícími byli také Rusové, z nichž tři jsou mrtví a jeden zraněný.
V Íránu jde už o druhou vážnou nehodu během posledních deseti dnů. Severně od Teheránu spadlo 15. července letadlo směřující do Jerevanu a zahynulo přitom všech 168 lidí na palubě. Bylo to nejhorší letecké neštěstí v Íránu za minulých šest let. - více si přečtěte zde
Íránský letecký park je podle odborníků ve špatném stavu, za což jsou částečně odpovědné mezinárodní sankce. Neumožňují Íráncům dokupovat náhradní díly pro staré stroje Airbus nebo Boeing, a tak letku tvoří především ruské stroje. Průměrné stáří letadel provozovaných v Íránu je 22 let.