Stavy transparentních účtů uchazečů o prezidentský úřad

Stavy transparentních účtů uchazečů o prezidentský úřad | foto: iDNES.cz

Sledujte pohyb na transparentních účtech prezidentských kandidátů

  • 226
Do 4. září měli uchazeči o post prezidenta povinnost zřídit vlastní transparentní účet. Kolik dostávají peněz a na co je využívají? Jak se na jednotlivých účtech mění finanční zůstatek? Vývoj můžete odteď sledovat ve speciálních grafech portálů iDNES.cz a Lidovky.cz.

Pokud grafy sledujete z mobilních aplikací, klikněte zde.

Do našeho projektu jsme zařadili jedenáct uchazečů o nejvyšší ústavní funkci, kteří mají dohledatelný transparentní účet - (v abecedním pořadí) Jiřího Drahoše, Petra Hanniga, Marka Hilšera, Michala Horáčka, Jiřího Hynka, Otto Chaloupku, Vratislava Kulhánka, Ivana Smetanu, Igora Sládka, Karla Štogla a Miloše Zemana. Pokud se situace změní, připojíme i další zájemce o Hrad.

V případě Michala Horáčka sledujeme účty dva - oficiální volební účet a účet spolku Máme na víc, který má textařovu kampaň na starosti (pohyb není možné sledovat na denní bázi, pouze na základě měsíčních výpisů). Horáček platby od lidí nepřijímá, celou kampaň si hradí sám.

1 Pohyby na účtech

Interaktivní graf se načítá...

2 Nejvyšší příjmy

Nejvíce peněz zatím dostal Drahoš, a to 17 023 787 korun (stav k 9. září). Bývalý šéf Akademie věd ČR měl také nejvyšší zůstatek - 9 911 166 korun.

Když nepočítáme Horáčka, největší jednorázový dar obdržel do 13. září exšéf Škoda Auto Kulhánek, a to 2,5 milionu od podnikatele a předsedy ODA Pavla Sehnala. Následuje Drahoš, kterému podnikatel Dalibor Dědek přispěl 2 miliony.

Interaktivní graf se načítá...

3 Nejvyšší výdaje

Nejvyšší výdaje měl zatím Horáček, který k 28. srpnu utratil 10 203 369 korun.

Interaktivní graf se načítá...

Současný prezident Zeman zatím za největšími konkurenty ve finanční podpoře zaostává. Na transparentním účtu měl k 13. září 356 421 korun a jeho příznivci i odpůrci jej využívají jako platformu pro vyjádření názoru na hlavu státu (více čtěte zde a zde).

Jednotlivé kampaně nesmí přesáhnout limit 40 milionů korun pro první kolo a 50 milionů dohromady i s případným druhým kolem. Kontroluje to Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí.


Výsledky pro vaši obec

Video