Přesun nádraží nepřinese nic pozitivního ani pro město, ani pro obyvatelstvo. Plánovaných 30 miliard na přesun, tedy 3000 korun na každého občana České republiky od nemluvňat až po
starce nad smrtelným ložem, ať už bydlí v Chebu nebo ve Starém Hrozenkově, není suma, která by byla racionálně zdůvodnitelná. Ani z kapacitních důvodů, ani z hlediska rychlosti železniční dopravy.
Osobní vlaky, které ještě před rokem 1989 mívaly v ranních špičkách 7 i více vagonů, dnes jezdí se třemi, nebo i méně, vozy. Počet cestujících Českým drahám rok od roku klesá. Mám pocit, že železnice také dělá vše pro to, aby počet cestujících nadále
klesal. Například vůbec nedokázala reagovat na integrovaný systém dopravy ani na výstavbu nových sídlišť na předměstích.
Jako kdyby se problém počtu cestujících železnice vůbec netýkal. Osobní vlaky v zastávkách obvykle pouze projíždí. Např. v Troubsku, hned za hranicemi města, přímo u vlakové zastávky vyrostlo jen za posledních 5 let 140 domů a celá obec má 630 domů, přičemž další domy jsou ve výstavbě. Železnice ovšem ze 44 projíždějících vlaků osobní přepravy nechá zastavit pouze necelých 20 %. Před zavedením integrovaného systému cestovali ranními vlaky z Troubska pouze 1 až 2 železničáři, samozřejmě za extrémně slevněné režijní jízdné.
Dnes do většiny vlaků, pokud ovšem zastaví, nastupuje 7 až 20 cestujících s platnou zakoupenou jízdenkou. Je to pro ně výhodné, protože se do centra Brna dostanou za pouhých 12 minut, zatímco jinak by cestovali autobusem do Starého Lískovce a potom tramvají minimálně 30 minut. Pokud ovšem vlak nezastaví, cestujícím nezbývá, než se trmácet. Integrovaný systém tedy selhává a železnice na něm spíše parazituje. Za peníze inkasované ze systému poskytuje více než mizernou službu. Nevím tedy pro koho chce železnice a město budovat nové nádraží. Pro cestující zřejmě ne.