Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Největší maďarský levicový deník končí. Je to vládní puč, tvrdí novináři

  17:26aktualizováno  17:26
V Maďarsku nečekaně končí největší tamní levicový deník Népszabadság. Vydavatelská firma Mediaworks v sobotu oznámila, že jeho vydávání od příštího týdne kvůli těžkým ztrátám pozastavuje a nyní pro něj hledá „nejlepší podnikatelský model“, aby jej „zachovala pro budoucnost“. Zaměstnanci firmy mluví o puči řízeném vládou.

Maďarský levicový list Népszabadság nečekaně končí (ilustrační foto) | foto: AP

Mediaworks uvedla, že Népszabadság měl od roku 2007 úhrnnou ztrátu přes pět miliard forintů (444 milionů Kč). „Značnou čistou ztrátu“ má i letos, sdělila firma.

Novináři listu podle agentury AP řekli, že o tomto kroku dopředu nevěděli, a někteří označili náhlý konec vydávání tištěné i internetové verze deníku za „puč“, řízený z pozadí vládou Viktora Orbána. Připomínají, že v minulých dnech list přinášel zprávy o podezřeních na korupci mezi vysokými činiteli vlády a centrální banky.

Radikálně nacionalistická strana Jobbik obvinila z konce listu Orbánovu vládu, která chce podle nacionalistů ovládnout všechna média. Mluvčí vlády Zoltán Kovács řekl, že vláda se do mediálního trhu nevměšuje.

Situace v maďarských médiích se v posledních letech značně změnila. Řada publikací, stejně jako rozhlasových a televizních stanic, se dostala pod kontrolu lidí z okruhu premiéra Viktora Orbána a vládnoucí strany Fidesz. Objevovaly se dohady, že Mediaworks prodá Népszabadság a další tituly některému z Orbánových spojenců.

Mediaworks, kterou vlastní investiční firma Vienna Capital Partners, má silný podíl na maďarském trhu tištěných médií. Vlastní hospodářský list Világgazdaság nebo sportovní deník Nemzeti Sport. Loni firma koupila 27,7 procenta v Népszabadságu od nadace založené Socialistickou stranou a list se tím dostal výlučně do soukromých rukou.

Népszabadság začal vycházet v listopadu 1956 a vládnoucí komunisté jej kontrolovali do roku 1989. Jeho náklad letos klesl na přibližně 40 000 ze zhruba 115 000 v roce 2008 a z 270 000 výtisků v roce 1995.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Medvědovi narostl jazyk do obřích rozměrů, veterináři ho odoperovali.
Medvěda ušatého táhl k zemi tříkilový jazyk, lékaři ho celý odstranili

Tříkilový jazyk museli britští veterináři odstranit medvědovi z Barmy. Byl už totiž tak těžký, že ho zvíře táhlo po zemi a nemohlo kvůli němu ani jíst....  celý článek

Policie stále pátrá po jednom ze strůjců pařížských útoků Salahu Abdeslamovi.
Pařížského atentátníka Abdeslama bude každý den k soudu převážet vrtulník

Salaha Abdeslama, jediného žijícího podezřelého z podílu na tragických teroristických útocích v Paříži z listopadu 2015, budou denně převážet vrtulníkem k...  celý článek

Americký pěšák střílí po nepříteli v afghánské provincii Kunar (srpen 2011)
CIA pošle do Afghánistánu tajná komanda, budou lovit talibance

Americká ústřední zpravodajská služba (CIA) rozšiřuje své tajné operace v Afghánistánu. Do země posílá malé, specializované týmy, které mají spolu s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.