Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Premiér pokáral Šimonovského za stav D1

  19:56aktualizováno  19:56
Premiér Jiří Paroubek se obrátil na ministerstvo dopravy se svými výtkami ke stavu dálnice D1. S řešením katastrofální situace na české dopravní tepně se podle něj začalo pozdě a nyní už Šimonovského resort jen "hasí požár". Rovněž odmítl výpady ODS, že za stav dálnice zodpovídá on.
Ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce, vyčetl Paroubek lidoveckému ministrovi. Ilustrační foto.

Ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce, vyčetl Paroubek lidoveckému ministrovi. Ilustrační foto. | foto: Michal SváčekMF DNES

"Jsem přesvědčen, že s řešením celé situace se začalo pozdě, nyní Vaše ministerstvo dopravy už hasí požár," napsal premiér svému podřízenému.

Hlavní příčinou neutěšeného stavu dálniční sítě je podle Paroubka nárůst kamionové dopravy po vstupu do Evropské unie. Podobný vývoj se prý dal očekávat. "Nyní ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce. A to nehovořím pouze o elektronickém mýtu," nebral si Paroubek servítky.

Jedinou šancí pro brněnskou dálnici je podle něj dokončení rychlostní komunikace R35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí.

Ministerstvo by se podle něj mělo rovněž zaměřit na jiné druhy dopravy, které by mohly provozu na dálnicích ulevit. "Situace na D1 je skutečně vážná a je nutné zkusit všechny cesty," poradil Šimonovskému.

Předseda vlády se vyjádřil i k novému informačnímu systému na D1. "Už nyní se ví, že čtyři tabule na 220 km je málo a ministerstvo dopravy by to mělo řešit," doporučil.

"Hlavní příčinou stávajícího stavu je zejména bezkoncepčnost," zhodnotil premiér příčiny stavu na českých rychlostních komunikacích.

Paroubek: Klaus pro D1 neudělal nic
Paroubek se ohradil i proti loňským výpadům ODS. Ta nechala podél dálnice D1 vylepit billboardy obviňující premiéra, že může za její špatný stav. - více zde

"Komické je, když pan Langer nechává po několika měsících, kdy jsem byl v čele vlády, instalovat billboardy, kde mě obviňoval z odpovědnosti za stav dálnice D1. Co pro výstavbu dálnic v letech 1990-97 dělal Václav Klaus jako nejprve ministr financí a poté jako premiér a ODS. Nic. Vlády Václavem Klausem ovlivňované či vedené nedokázaly v této oblasti prakticky nic," dodal premiér.

Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Policie zkoumá stamilionovou reklamu firem Agrofertu na Čapím hnízdě

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku

Společnosti z holdingu Agrofert si v letech 2009 až 2013 na Čapím hnízdě objednaly reklamu za 300 milionů korun. Jenom...

PŘÍMÝ PŘENOS: Poslanecké kluby hovoří před hlasováním o důvěře vládě

Radim Fiala a Tomio Okamura z SPD před jednáním Sněmovny o důvěře menšinové...

Sledujte přímý přenos z Poslanecké sněmovny, kde poslanecké kluby hovoří před jednáním dolní komory, která dnes bude...

Středočeští politici odmítli vyjmout Čapí hnízdo z evropských dotací

Prezident Miloš Zeman navštívil farmu Čapí hnízdo, patřící ministru financí...

Středočeští zastupitelé zasedající ve výboru regionální rady ROP v úterý odmítli vyjmout projekt Čapí hnízdo z...

Najdete na iDNES.cz