"Považujeme výsledky voleb za neúspěch a děkujeme voličům, kteří přes nevydařenou volební kampaň dali svůj hlas ODS. Pražská ODS chce vést přípravu na další volby v jiném duchu a soustředit se na hlavní politické otázky. Pražská ODS žádá výkonnou radu a politické grémium, aby se urychleně zabývaly řešením situace v naší zemi, která vyplývá z celkového selhání vlády sociální demokracie," uvádí se v prohlášení.
Podle šéfa pražské ODS Jana Koukala měli její členové výhrady vůči charakteru a tématům volební kampaně: "Máme pocit, že ten mobilizační systém je už prázdné gesto a že lidé to pochopili a očekávají od nás něco jiného," řekl Koukal.
Zároveň prohlásil, že za volební fiasko ODS nemůže jen nevydařená kampaň, ale zřejmě i existence opoziční smlouvy mezi ODS a ČSSD. "My se chceme velice vážně zabývat opoziční smlouvou. Zdá se, že není naplňována. Zbyly z ní, alespoň před veřejností, ale i před námi, pouze některé posty. A to je trochu málo," řekl Koukal.
Pondělního čtyřhodinového jednání se zúčastnil i předseda ODS Václav Klaus. Při odchodu z jednání vyjádřil jen obecně. "Myslím, že debata byla vedená v konstruktivním a pozitivním duchu, to znamená hledání toho, co je odrazem celkové politické situace a atmosféry naší země v této chvíli," řekl Klaus a dodal: "V tomto poli se odehrávala naše debata a já jsem byl velmi rád, že byla zejména pootočena do budoucna, to znamená, aby se něco podobného v budoucnu neopakovalo."
Koukal však naznačil, že se Klausovi některé výhrady pražské ODS vůči vedení strany nelíbily: "Už ta doba diskuse ukazuje, že to bylo poměrně složité jednání. Václav Klaus ne všechny argumenty přijal, stejně jako my jsme nepřijali všechny jeho argumenty."
Podle Koukala ponesou odpovědnost za volební neúspěch lidé z kreativního týmu, který kampaň připravoval. "Nechci říct, že jsme řezali nějakým způsobem hlavy, ale opravdu ta snaha jít jiným, pozitivním způsobem vylučuje některé osoby, které vytvářely koncepci," řekl Koukal, který už před začátkem jednání naznačoval, že bude na personálních změnách trvat. Dílem kreativního týmu byl také inzerát v novinách, který napadal nezávislého kandidáta Václava Fischera, pozdějšího vítěze voleb.