Kritická je především situace na Barrandově. Zplodiny z výfukových plynů jsou pohromou pro zdejší oblast. Obsah škodlivých látek v ovzduší výrazně překračuje povolené limity i pražský průměr.
"Výstavba okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 je naší prioritou," uvedl náměstek primátora Martin Hejl.
Z plánované trasy se nyní jezdí pouze po desetikilometrovém úseku mezi Třebonicemi a Slivencem. Ostatní části by měly být podle představ pražského magistrátu zprovozněny do roku 2010. Tento termín považuje za reálný i Petr Kurál z Ředitelství silnic a dálnic. "Stavba na jihu je technicky dobře připravena. Dalo by se to zvládnout možná i do pěti let."
Okruh povede také přes území Středočeského kraje, který zatím nemá zpracovaný územní plán. To ovšem může výstavbu zabrzdit, ale zástupce hejtmana Karel Vyšehradský si nic takového nepřipouští. "Neviděl bych tam problém. My vážnější námitky nemáme." Jediným sporným místem zůstává pouze napojení na dálnici D3 do jižních Čech. "Vadí nám pouze, že se musíme rozhodnout ve velmi krátkém čase. Na co jiní měli roky, my máme měsíce," řekl hejtman Petr Bendl.
"Jsme rozhodně pro to, aby se co nejrychleji začalo stavět," řekl starosta Radotína Jiří Holub. Podle něj výstavbu zcela nesmyslně zabrzdily některé občanské iniciativy. Přípravné práce se tak zastavily o rok a půl. "Proti okruhu tady protestovali lidé, kteří tu vůbec nebydlí," posteskl si starosta Holub.
Radotínu by se značně ulehčilo, neboť okruh by převzal tranzitní dopravu mezi směrem od Strakonic a plzeňskou dálnicí. Tisíce aut denně nyní projíždějí přímo jeho středem.
Na okruh čekají netrpělivě též v Jesenici. "Máme sice drobné výhrady k projektu, ale jistě se s dálničním ředitelstvím dohodneme," tvrdí starosta Pravdomil Lang. Jesenickým nejvíce vadí vysoký most přes Botič, který by měl být nižší.
- pátek 13. července 2001
- 1