Radní už schválili uzavření memoranda s Dopravním podnikem. To mimo jiné stanovuje, že se bude muset šetřit v městské hromadné dopravě.
Kdo po rozpadu koalice vládne městu?Rozpad pražské koalice náměstek primátora Karel Březina hodnotí: "Dostali jsme se do role úřednické vlády," prohlásil po úterním jednání městské rady. |
"Magistrát s cílem nezhoršovat svou finanční situaci a nezvyšovat zadlužení do budoucna připravuje tvrdá rozpočtová omezení pro podporu veřejné dopravy," řekl primátor Bohuslav Svoboda.
To bude v první řadě znamenat omezení souběžných spojů s vlakem a tramvajemi. Nepůjde však o jednorázovou změnu, ale o postupné přeorganizování dopravy.
"Nechceme omezit kvalitu. Omezení souběhů neznamená snížit rozsah městské hromadné dopravy," upozornil náměstek primátora pro dopravu Karel Březina.
Analýza linek
Regionální organizátor pražské MHD teď musí připravit detailní rozbor jednotlivých linek a toho, jak jsou využívané.
"Primárně se budeme zabývat odstraněním velmi nevyužitých spojů a minimalizací nebo úplným odstraněním souběhů s kolejovou dopravou čili s vlakem a tramvají," popsal šéf Ropidu Pavel Procházka.
O jak velké úpravy se bude jednat už v příštím roce, bude jisté až ve chvíli, kdy bude finálně sestavený rozpočet.
Právě v soubězích vidí i generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák jediné možné úspory.
K jejich současné výši se však nechce Ropid ani podnik vyjadřovat. "Asi před dvěma lety jsme měli materiál, podle kterého bychom zrušením souběhů a málo využívaných linek ušetřili šest set milionů korun ročně," vypočetl Dvořák.
Autobusy v pátky a soboty
Reorganizace se s největší pravděpodobností dotkne také prodlouženého provozu autobusů, které navazují na delší provoz metra během pátečních a sobotních nocí.
Některé linky totiž nejsou využívané a za zdmi Ropidu už je řadu měsíců předchystaný plán na jejich omezení, jenže se neustále odkládá. Původně měla úsporná varianta organizace prodlouženého provozu začít platit od července či září.