Rekonstrukce trvala 12 měsíců a stála celkem 60 milionů korun. "Jsme rádi, že se podařilo realizovat rekonstrukci historické památkově chráněné dvorany Masarykova nádraží a věříme, že je to první vlaštovka oznamující postupnou rekonstrukci celého nádraží," uvedl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
"Masaryčka" a rekonstrukceOdjezdová hala Masarykova nádraží je technickou památkou, rekonstrukce musela být proto provedena tak, aby byl zachován a respektován původní vzhled budovy. Byly zpracovány podrobné stavebně historické a uměleckohistorické průzkumy. Rekonstrukce byla prováděna restaurátorským způsobem. Obnova spočívala zejména v rozebrání konstrukce po jednotlivých příčných vazbách, posílení tuhosti konstrukce a jednotlivých konstrukčních prvků a spojů, opravě průčelí a střešního pláště. |
Rekonstrukci zabezpečovala v roli investora společnost Masaryk Station Development (MSD). Prostřednictvím svého 80procentního podílu v Masaryk Station Investment vstoupila do firmy investiční skupina Penta.
"Vstupem Penty do Masaryk Station Investment je zde nový silný partner, se kterým nyní chceme jednat o budoucnosti rozvoje celé lokality a Masarykova nádraží tak, aby z něj měla naše společnost a především Pražané a cestující co největší užitek," dodal Žaluda.
"Máme ambici podílet se na celkovém rozvoji území v okolí Masarykova nádraží. V současnosti se jedná o nejzanedbanější část Prahy 1 a je naším cílem výrazně zvýšit kvalitu života v této oblasti," doplnil ho Marek Dospiva, partner Penta Investments.
Masarykovo nádraží je nejstarším koncovým nádražím v Evropě, které je dosud v provozu, bylo postaveno v roce 1845. Rekonstrukce odjezdové haly je první zásadní opravou po téměř 130 letech.