Obec se obává, že na opravy, které budou za několik let nutné, nebude mít peníze a dostane se do finančních potíží. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které spravuje dálnice a silnice I. třídy, zase poukazuje na to, že ze zákona nemůže provozovat regionální nebo mostní komunikaci, jako je právě ta vedoucí přes pravčický most.
"Já jsem v šoku. Je to pro nás dost čerstvé. Musíme si rozmyslet, jak se zachováme," řekl novinářům Radomír Štamberg, vedoucí úseku výstavby dálnic ŘSD.
Nezkolaudovaný most, který ŘSD postavilo za 24 milionů, stále zůstává zatarasený betonovými kvádry. Vyloučeno není, že jej ŘSD nakonec demontuje a přemístí jinam.
"Budeme přemýšlet co s ním, aby byl využit. Buď ho přemístíme, nebo se může najít jiný způsob - třeba to převezme Zlínský kraj. Občané by určitě nebyli nadšeni, že by Ředitelství silnic a dálnic zase vydávalo další peníze z 'našich' kapes, a to navíc v době, kdy jich zas tolik nemáme," dodal Štamberg s tím, že důležité teď je, aby most byl využitý.
Obec od počátku, kdy se o stavbě mostu začalo mluvit, prý počítala pouze s tím, že jej bude spravovat. Podle starosty Jaroslava Šaška se nebrání tomu, aby hradila například sečení trávy či zimní údržbu.
"Most je pro obec důležitý, a to zejména kvůli zemědělcům, kteří mají na druhé straně svá pole a nemohou je obdělávat, či kvůli sanitkám," řekl starosta. Nicméně i on je proti převzetí mostu do vlastnictví obce za stávajících podmínek.
Z přítomných zastupitelů souhlasil s převzetím objektu do vlastnictví obce pouze jeden. Devět bylo proti a tři se zdrželi.